Rozšíření videa, napětí od začátku nebo útočníci v pruzích. Extraliga zvedá oponu

Ondřej Zoubek Ondřej Zoubek
12. 9. 2019 8:20
Dnešní předehrávkou mezi Spartou a Plzní (18:30, ČT Sport) se rozjede 27. ročník české hokejové Tipsport extraligy. Nejvyšší soutěž zavedla několik novinek, po letech ji navíc bude hrát Jaromír Jágr se svým Kladnem. Projděte si taháky extraligové sezony.

Nejslabší má padáka

Baráž v Česku končí, mezi první ligou a extraligou se bude postupovat a sestupovat přímo.
Baráž v Česku končí, mezi první ligou a extraligou se bude postupovat a sestupovat přímo. | Foto: ČTK

Barážovým bitvám odzvonilo. Výkonný výbor hokejového svazu v únoru odhlasoval novinku, na základě které nejhorší tým základní části extraligy sestoupí přímo do první ligy. A naopak vítěz play off nižší Chance ligy vstoupí rovnou mezi elitu.

O změně dosavadního systému s baráží pro čtyři mužstva nerozhodovaly přímo extraligové kluby, nýbrž 11členný výbor. Názory napříč spektrem extraligových členů se přitom různí. Někdo se zavedením přímého pádu souhlasí, jiní změnu ostře kritizují.

Model s přímým sestupem bude v Česku v rámci evropských poměrů ojedinělou záležitostí. "Mělo by to přinést jiný náboj do základní části, tedy hlavně pro kluby na spodku tabulky. Slibuju si od toho větší dramatičnost," prohlásil ředitel extraligy Josef Řezníček.

Zejména pro kluby z první ligy bylo složité se na baráž připravit, neboť měly za sebou těžké bitvy z play off. Zatímco extraligové kluby se chystaly v mnohdy už nic neřešícím play out. Nový systém přiměje mužstva bojovat naplno od prvního kola, větší ztráta na chvostu extraligy totiž může být smrtící. V tomto smyslu hrozí, že čtrnáctý tým nabere velké manko, nebude stačit na ostatní a sezonu bude "pouze dohrávat". Tímto by boje na spodku tabulky naopak spíše ztratily na dramatičnosti.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy