Praha - Jeden z největších výrobců nátěrových hmot v České republice vstupuje do českého fotbalu. Ligová fotbalová asociace podepsala s firmou HET smlouvu o generálním partnerství pro nejvyšší soutěž.
Obě strany se rozhodly nekomentovat finanční podmínky smlouvy. Jde však o nejvyšší částku, jakou kdy HET vydal na propagaci své značky. Bývalí generální partneři podle médií platili zhruba 40 až 60 milionů korun. Podle informací deníku Sport by to nyní mělo být přibližně 30 milionů korun.
"Ne každá firma si může finanční plnění smlouvy dovolit. Navíc do toho negativně vstoupila kauza, kterou si fotbal prochází, ale dohoda s ryze českou firmou je důkaz, že se profesionální fotbal vydal správnou cestou," uvedl Dušan Svoboda, předseda fotbalové asociace.
Po názvech Gambrinus liga, Synot liga a ePojištění liga se nyní nejvyšší domácí fotbalová soutěž bude jmenovat HET liga. "Je to krátký a jednoduše zapamatovatelný název, takže mně se líbí, i když si na něj budeme muset zvykat," dodal Svoboda.
Firma HET se rozhodla vstoupit do fotbalu i kvůli tomu, že v nadcházející sezoně bude mít mistr velkou šanci na přímý postup do Ligy mistrů.
"Naše cílová skupina jsou fanoušci sportu. A fotbal je sport číslo jedna. Nastávající sezona bude extrémně zajímavá z toho pohledu, že se hraje o Ligu mistrů, a my chceme být u toho. Z marketingového hlediska je to velmi zajímavé," řekl obchodní a marketingový ředitel společnosti Jiří Sokol.
"Sponzorovali jsme deset let FK Teplice, byli jsme partnery agentury BPA v rámci extraligy ledního hokeje. Teď jsme pozorně sledovali situaci a odstoupení dosavadního generálního partnera byla zajímavá informace. Proto jsme vstoupili do jednání. Společnou řeč jsme našli během pár jednání. Pro nás je to čest," dodal.