Filadelfie - Basketbalisté Philadelphie 76ers se stali prvním týmem, který využil změny v pravidlech NBA a dali si sponzorské logo na dresy. Reklamu na trikotech vedení zámořské soutěže povolilo na tříleté zkušební období od začátku nadcházející sezony.
Nejhorší tým základní části aktuálního ročníku Philadelphia podepsala smlouvu se společností StubHub a její logo o velikosti 6,5x6,5 cm se objeví na levé přední straně dresů. "Vždycky jsem záviděl klubům v anglické lize, také NASCAR to pochopil hodně rychle," citovala agentura AP výkonného ředitele 76ers Scotta O'Neila.
Hey look, the 76ers are putting ads on their jerseys 👕👀 (📷: @Sixers) pic.twitter.com/1lIlsATzPT
— SB Nation (@SBNation) May 16, 2016
NBA o reklamě na dresech rozhodla před měsícem a stala se první ze čtyř největších severoamerických soutěží (baseballové MLB, NFL v americkém fotbale a hokejové NHL), která se k tomu odhodlala. Kluby z fotbalová MLS mají sponzory na dresech od roku 2007 a ročně díky tomu vydělají šest milionů dolarů.
Vedení NBA odhaduje, že by jí tento krok měl vynést 100 milionů dolarů. "Zkoušíme zajistit nové zdroje příjmů a jak to tak vypadá, tak jsme v tom průkopníci," uvedl O'Neil.