Hnus! Na Froomeho fanoušci plivali a ukazovali vulgarity

Antonín Vavrda Antonín Vavrda
24. 7. 2015 22:05
Lídr letošního ročníku Tour de France Chris Froome si skutečně závod "užívá"...
Fanoušek plive na Chrise Froomeho | Video:

La Toussuire - Dámy a pánové, tady už končí veškerá legrace. Britský lídr 102. ročníku Tour de France Chris Froome má za sebou další hodně těžkou etapu. A konflikt s vítězem Vincenzem Nibalim a utrhnutí Naira Quintany se zdají být proti tomu banalitami.

Rodák z keňského Nairobi toho v páteční královské alpské zkoušce zažil skutečně hodně. Při stoupání na Col de la Croix de Fer musel řešit technické problémy. Těch využil k ataku Vincenzo Nibali, který právě zde zadělal na svůj etapový triumf.

Už při stahování ostatních rivalů v tomto kopci se dočkal vulgárního a posměšného gesta od jednoho z fanoušků, to ale nebylo ještě všechno. Při výšlapu na cílový La Toussuire po něm při stíhání nastoupivšího Quintany jeden z "příznivců" plivl.

Vše zachytily kamery dánské televize TV 2 Sport. Sám třicetiletý lídr závodu se k tomuto incidentu nevyjádřil. Nebyl to první podobný exces namířený proti němu nebo jeho stájovým kolegům ze Sky. Další rádobyfanoušci podobně počastovali už jeho parťáky a Richieho Porteho pak další dokonce udeřil pěstí.

"Pár lidí vám dokáže zkazit zážitek z celého dne," konstatoval už minulý týden na toto téma šampion "Staré dámy" z roku 2013. Ten navíc musí odrážet dotazy na doping, ve čtvrtek pak UCI zkontrolovala nejen jemu kolo, zda v něm nemá skrytý motorek.

Možná se dnes Froome více soustředil na Nibaliho. Italský "Žralok" se po závodě svěřil, že jej Brit na pódiu slovně napadl. Důvod? Právě načasování ataku obhájce titulu ve chvíli, kdy Froome řešil spadlý řetěz.

"Nebudu vám citovat jeho slova, protože byla skutečně hodně ostrá. Byl hodně naštvaný, ale moc to nechápu. V etapě se toho stalo tolik. Možná by měl více používat svůj mozek, než něco řekne," řekl Nibali.

"Nevěděl jsem o jeho problémech mi nikdo nic nehlásil. Pracovali jsme v čele skupiny, chystali se na atak déle, v čele měl Rolland náskok přes dvě minuty a my s tím museli něco udělat. Možná jde spíše o to, že se nejen Froome děsí po posledních dnech mojí formy," dodal Ital.

Jak se dařilo Čechům i favoritům na Tour de France?

Tour de France 2015

Kompletní program Tour, výsledky a profily etap i jezdců najdete zde.

Jeho vysvětlení se zdá být logické i dle televizních záběrů. Nibali se skutečně chystal na atak už ve chvíli, kdy musel Froome na chvíli zpomalit.

"Dříve se na žluťáka čekalo, ale já to chápu jen při vážných technických problémech, za které si závodník nemůže sám. Pokud chybuje, proč by na něj měli ostatní čekat?" komentoval tuto situaci ve studiu ČT český reprezentační trenér Tomáš Konečný.

Zahraniční média každopádně dostala další munici k živení nenávisti mezi oběma posledními vítězi závodu. Přitom po etapě, kterou slavně vyhrál Zdeněk Štybar, se už zdálo, že je jejich vztah opět minimálně profesionální (VÍCE ZDE).

Nebo že by Froomeho nakonec přece jen dohnal psychický tlak kvůli výše zmíněným okolním vlivům a pátečnímu ataku Quintany, který mu dokázal ujet o půl minutu během necelých pěti kilometrů závěrečného stoupání. A to v sobotu na peloton čeká ještě náročnější etapa...

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy