Slavné britské stáji se už několik sezon vůbec nedaří podle jejích představ, předchozí dvě sezony skončila v Poháru konstruktérů poslední. Předsezonní testy sice naznačovali obrat k lepšímu, ale závody se kvůli strachu z nákazy nemocí Covid-19 letos ještě nejely žádné.
Williams tak svoji neblahou ekonomickou situaci začal řešit radikálně. Po prosincovém prodeji divize Pokročilého inženýrství (WAE), se pustil do refinancování svých závazků. Už proto, že cena jeho akcií za poslední rok klesla téměř o 20 procent.
Na refinancování se společnost se sídlem v Grove dohodla se svým dlouhodobým bankovním partnerem, HSBC a stáji mu poskytla i společnost Latrus Racing. Tu vlastní Michael Latifi, otec letošního nováčka v kokpitu Williamsu, kanadského pilota Nichoalse Latifiho.
Dohoda zahrnuje také hypotéku uvalenou na pozemky a budovy týmu, jakož i na továrny a stroje. V zástavě je také "historické dědictví" Williamsu, obsahující více než stovku monopostů z bohaté 42leté historie týmu sedmi mistrů světa F1.
Dohoda zahrnuje také hypotéku uvalenou na pozemky a budovy týmu, jakož i na továrny a stroje. V zástavě je také "historické dědictví" Williamsu, obsahující více než stovku monopostů z bohaté 42leté historie týmu sedmi mistrů světa formule 1.
"Pro prodeji divize WAE v prosinci 2019 pokračujeme v procesu refinancování. Po zvážení několika možností jsme se na něm domluvili s konsorciem věřitelů. Půjčka nám umožní získat zdroje, jež nás posunou na cestě vpřed," uvedla šéfka týmu Claire Williamsová stránkám Motorsport.com.
Latrus Racing se na chodu Williamsu podílí také jako sponzor, děje se tak prostřednictvím kanadské potravinářské firmy Sofina. Michael Latifi vlastní od května 2018 také podíl ve skupině McLaren Group.
Williams po vzoru právě McLarenu už začátkem týdne poslal své zaměstnance na nucenou dovolenou a vedení týmu i oba piloti (George Russell a Nicholas Latifi) mají snížené platy.