Už šest let zůstává Michael Schumacher v péči lékařů po osudném pádu na lyžích. 29. prosince 2013 si přivodil vážné poranění hlavy, půl roku ho doktoři udržovali v umělém spánku a dodnes je jeho skutečný stav stále jen tématem divokých spekulací.
Podle kusých zpráv od rodiny už německý šampion vnímá svět kolem sebe, sám jí a po své rezidenci v Glandu se prý občas sám pohybuje. Jenže i ti Schumiho nejbližší, kteří mohli svého přítele navštívit, byli podrobení sicilské omertě a vyjadřovali se vágně ve stylu "my nesmíme ani naznačovat".
Pokud nic výše uvedeného nejde ověřit, logicky to zavdává živnou půdu pro nejrůznější fámy. Ověřená fakta se týkají fakticky jen samotné nehody a prvotních lékařských zákroků.
Ze svahu přímo do umělého spánku
Onoho nešťastného 29. prosince se Michael s přáteli vydali zdolávat svahy Francouzských Alp nedaleko Méribelu, kde měl rodák z Würthu v té době luxusní zimní chatu. Po pádu a nárazu do kamene utrpěl sedminásobný mistr světa F1 těžký úraz hlavy s poraněním mozku. Podle mínění lékařů mu zachránila život jen přilba.
Francouzští záchranáři Schumachera nejdříve odvezli vrtulníkem do nemocnice Moutiers. Ta je sice blízko Méribelu, ale nemá neurochirurgické oddělení. Až pak byl přemístěn do Grenoblu na špičkovou univerzitní kliniku.
Tam hned podstoupil dvě operace a od počátku byl udržován v umělém spánku. Lékaři ho z něj probouzeli téměř půl roku, závodník se z kómatu úplně probral až v půlce června 2014. Z nemocnice pak zamířil do Švýcarska na univerzitní kliniku v Lausanne a potom do svého domu na břehu Ženevského jezera.
Letos v září francouzský list Le Parisien uvedl, že Schumi byl hospitalizován na pařížské klinice. V nemocnici Georgese Pompidoua měl projít buněčnou terapií u průkopníka této metody, profesora Philippea Menaschého. Ale jestli cílem této léčby bylo srdce, na něž se francouzský vědec specializuje, nebo buňky poraněného mozku, to nikdo nezainteresovaný dodnes netuší. Fanoušci ovšem dál nepřestávají věřit, že se zdravotní stav formulové legendy zlepší.
Hamiltonův hon na rekordy
Zatímco Schumacher dál bojuje se zdravím, postupně přichází o jeden svůj formulový rekord za druhým. Na vině je současný fenomén F1, dnes už šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton. A Brit ve službách Mercedesu se může příští rok v počtu titulů na svého bývalého soupeře dotáhnout.
Podobně je to s počtem vyhraných Velkých cen. Tam činí Hamiltonova ztráta pouze sedm nejvyšších stupínků. Jen pro ilustraci, od roku 2014 britský jezdec nikdy nevyhrál méně než devět závodů za sezonu.
V jedné Velké ceně Schumacher vyhrál osmkrát ve Francii, Hamilton má doma sedm trofejí za triumf v Kanadě a Maďarsku. Za dva roky může současná hvězda Stříbrných šípů Němce dohnat v počtu sezon po sobě s aspoň jedním vítězstvím (15). Už jen čtyři "bedny" dělí Brita od srovnání rekordu Schumachera v počtu umístění na stupních vítězů. A ještě osm bodovaných Grand Prix a padne další meta 45letého hrdiny F1.
S 88 pole position Hamilton už Schumachera doslova deklasoval (68), podobně kraluje i v počtu získaných bodů (3431) a je držitelem nejdelší série v počtu Velkých cen dojetých na bodech (33 a stále ji může prodlužovat). S letošními 413 body Hamilton překonal rekord co do nejhojnější bodové úrody v sezoně - tady ale musí brát v potaz různé bodovací systémy během historie šampionátu, 25 bodů za vítězství se uděluje teprve od roku 2010.
Naopak jsou rekordy, které si Schumi stále drží a o něž asi hned tak nepřijde. Tak například: nejvíce vítězství v sezoně (13, o ten se dělí se Sebastianem Vettelem), největší počet nejrychlejší kol v závodě (77) či nejrychlejší zisk titulu (roku 2002 to bylo už šest Velkých cen před koncem sezony).
Mick potřebuje body do superlicence
Velké naděje němečtí fanoušci vkládají do Micka Schumachera. Syn legendy si ale musí na debut v F1 minimálně rok počkat. Na vině je superlicence, respektive malý počet bodů, které 20letý pilot nasbíral.
Aby se totiž eliminovali málo schopní placení piloti, musí nováčci nasbírat v nižších formulových šampionátech a seriálech jako formule E, MS ve vytrvalostních závodech či DTM patřičné množství kvalitních výsledků. Za poslední tři roky před vstupem do F1 musí aspiranti na Grand Prix pobrat aspoň 40 bodů za konečná umístění.
Tento počet sice Mick na začátku roku 2019 v pohodě překonal, ale protože v premiérové sezoně v F2 se nevešel do top 10, zůstane mu jen 30 bodů. To znamená, že v novém ročníku musí chtíc nechtíc skončit v nejlepší šestce formule 2.
K tomu má pilotu "juniorky" Ferrari pomoci opět renomovaný italský tým Prema, který v roce 2017 dovezl k titulu Charlese Leclerca a o rok později právě v jeho barvách Mick Schumacher vyhrál evropský šampionát F3.