reklama
 
 

Umělá světla v Bahrajnu mají rozehnat formulové otazníky. Ferrari chce být ještě rychlejší

5. 4. 2018 11:33
Velká cena Bahrajnu formule 1 naznačí mnohé o letošním souboji dvou nejsilnějších týmů i o tom, jaké vozy budou bojovat hned za nimi.

Sáchir, Praha - Zatímco specifická trať v Melbourne přináší na začátku sezony jen částečnou odpověď na to, jak se na ni týmy přes zimu připravily, nedělní Velká cena Bahrajnu formule 1 pod umělým osvětlením napoví mnohem více. Těch otazník je přitom hned několik.

Nejvíc asi fanoušky i experty zajímá, jestli bude pokračovat kvalifikační dominance Mercedesu, nebo zda se Ferrari podaří Stříbrným šípům přiblížit i výkonnostně.

Obhájce titulu Lewis Hamilton se domnívá, že Scuderia bude na trati, která jí tradičně sedí, těžkým soupeřem. "Jejich výkon je lepší, než předvedli v Austrálii. Na rovinkách budou jejich vozy velmi rychlé. Navíc se jim dlouhodobě daří na tratích, kde je velké horko. Teď to sice bude noční závod, ale i tak je velmi náročný na pneumatiky," uvedl.

Problémy s chlazením chce tým řešit úpravou aerodinamiky vozu přidanými vstupy vzduchu do motorové části.

Brit si neopomněl rýpnout do týmového kolegy Valtteriho Bottase, který v Melbourne havaroval v kvalifikaci a vypadl tak z bojů o přední příčky.

"Ferrari má také výhodu, že si oba vozy pomáhají. Mají prostě dvě esa, nebo žolíky, v rukávu, protože můžou jedním vozem zajet do depa a přinutit i vás k zastávce v boxech," připomněl Hamilton taktickou chybu Mercedesu, jejíž vinou přišel o pohodlné vedení v úvodní Grand Prix.

Jeho rival Sebastian Vettel je připraven pokračovat na vítězné vlně. "Ještě trochu zaostáváme. Loni touhle dobou jsme byli rychlejší, Vůz se při brzdění ještě nechová tak, jak bych chtěl," prohlásil druhý čtyřnásobný mistr světa na letošním startovním roštu.

Další šampion, byť "jen" dvojnásobný, Fernando Alonso věří, že se monoposty McLaren definitivně dostal na úroveň vozů Red Bull. Tedy být oním příslovečným nejlepším ze zbytku pole. Oba týmy přitom letos používají motory Renault, k nimž britský tým přišel po tříletém trápení s Hondou.

"Máme za sebou první závod s novými agregáty Renault, takže v nejbližší době se určitě dočkáme dalších vylepšení. Můžeme se pomalu začít dívat před sebe a naším dalším cílem je Red Bull," uvedl populární Španěl.

Prvně se ale oranžové vozy z Wokingu musí vypořádat s nečekanou konkurencí, týmem Haas. Americká stáj v Melbourne formulový svět šokovala výbornými výkony a jen dvojitá blamáž v boxech připravila Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana o přadnou porci bodů.

Rivalové od McLarenu i Fore India si hned přisadili, že to je jen kopie loňského Ferrari", ovšem vozy  Ferrari SF71H a Haas VF-18 liší celá řada podstatných prvků aerodynamiky včetně upevnění ochranného systému hlavy halo.

I přes zklamání je pro Grosjeana předvedená jízda v úvodním podniku velkým "nakopnutím " do celé sezony. "Od debutu v roce 2016 to bylo jako na houpačce. Ale hodně mi pomohl šéf týmu Gene Hass, který vždycky říkal, že jeho auta jsou horší než jeho jezdci. Taková úcta k pilotům vám vždycky zvýší sebevědomí. Je vždycky pozitivní a dokáže z každého vytáhnout jeho maximum," prohlásil Francouz.

Nejen to, zda se Haas dočká prvních bodů, se fanoušci dozvědí ve Velké ceně Bahrajnu, která začíná v neděli  v 17:10 hodin našeho času. Závod můžete sledovat v našem online přenosu. Grand Prix vysílá stanice Sport2, kde 70 minut před startem začíná předzávodní studio.

autoři: Radek Vičík, ČTK | 5. 4. 2018 11:33

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama