"Sezona s Davidem Krejčím anebo bez něj, to je něco neporovnatelného. Z hlediska sportovní, marketingové i fanouškovské stránky," konstatuje olomoucký marketingový manažer Simon Vejtasa.
Spolu s Pardubicemi je Olomouc jediným klubem, který oproti poslední extraligové sezoně před koronavirem (2019/20) pozvedl návštěvnost na domácích zápasech. S průměrem 4303 diváků byla Olomouc před dvěma lety v této statistice jedenáctá, nyní jí s hodnotou 4641 patří šesté místo.
Venku na ni chodí průměrně o 906 lidí méně (před dvěma lety 5220, dnes 4314), ale vzhledem k výraznému poklesu návštěvnosti v celé extralize se dá říct, že i na cizích stadionech zájem o Kohouty stoupl. Z třináctého místa ve statistice venkovní návštěvnosti se totiž zvedli na šesté.
"Svědčí to o tom, že David táhne. Nebýt jeho příchodu, určitě bychom se s úbytkem diváků potýkali také my," nepochybuje Vejtasa. Vedení těší, že návštěvy v "plecharéně" jsou velmi solidní pravidelně, lidé se nešli na vítěze Stanley Cupu z roku 2011 podívat pouze jednorázově.
"Kdo vidí Davida na ledě, jakou má kvalitu a jak Olomouc zvedl, musí ho bavit se na to dívat. A kdo ho vidí jednou, chce ho potom podle mě vidět i podruhé," říká Vejtasa. Zájem fanoušků jde ruku v ruce s formou Krejčího, jenž předvádí podobné kousky jako ve výlukové sezoně před devíti lety.
Náš lídr
Raketový start do sezony zajistil Davidu Krejčímu triumf v zářijové soutěži projektu Náš lídr. V prvním měsíci extraligy nahrál 12 bodů (7+5), a proto si bude moct na měsíc užít automobil ŠKODA Enyaq od hlavního partnera soutěže. Vůz si olomoucký útočník převezme v úterý před domácím stadionem.
Tehdy nasbíral v Pardubicích, kde zářil s Alešem Hemským, 27 bodů v 24 zápasech, než zmizel zpátky za oceánem. V Olomouci si nyní udržuje průměr přesně jednoho bodu na zápas, v 21 utkáních jich získal 21.
Z bezvadné spolupráce s Krejčím profituje osobně nejvíce Jan Káňa, jenž na prahu třicítky nezadržitelně míří za nejlepší sezonou v kariéře. Mora pravidelně sbírá body, hraje na dostřel první čtyřce v tabulce a svou hlavní hvězdu se snaží nepřetěžovat. Zejména mimo mantinely.
"Na to, kolik toho David v NHL a celém hokeji dokázal, je neskutečně skromný a vstřícný. Nemá s ničím problém, chápe, že je osobností celé extraligy, nejen Olomouce. Nechceme ho přehltit akcemi, ale zároveň jako klub musíme využít, že ho tady máme," popisuje Vejtasa.
Více než u návštěvnosti, jež je zkreslená koronavirovými restrikcemi, je Krejčího marketingový dosah znát na prodeji dresů. "Poprvé od postupu do extraligy máme třetí sadu dresů, která tomu napomáhá. Nicméně i u ní se v 95 procentech prodávají trikoty se jmenovkou Krejčí," usmívá se marketingový manažer klubu.
A celkově? "Pokud jsem v létě říkal, že se za čtrnáct dní prodalo stejně dresů jako za předchozí dvě sezony, teď je to snad stejný počet jako za celé období od návratu do extraligy," pokračuje Vejtasa. Tedy od roku 2014. Takovou mánii kolem svého mateřského klubu Krejčí rozjel.
Táhne nejen v Česku. "Chodí maily s dotazy ze zahraničí, lidé žádají o podpisy, dresy a další produkty s Davidem. Ať už z Ameriky, Německa, Finska nebo Slovenska. To Olomouc nezažila. Jsme rádi, že teď také v zámoří, nebo aspoň v Bostonu, o našem klubu vědí," hlásí Vejtasa.
Jiný přístup ke klubu registruje i v českých médiích. Dříve se při výhře Olomouce nad Spartou v titulku psalo, že Pražané prohráli. Nyní se píše o vítězství Mory. "Myslím, že lidi zajímá, jak hrála Olomouc, jestli Krejčí skóroval. A speciálně před startem sezony asi nebyl den, kdy bychom nebyli na stránkách novin či webů," vzpomíná pracovník klubu.
Obrovský extraligový tahák se chystá na zítra, kdy do Olomouce poprvé v sezoně přijede Kladno s Jaromírem Jágrem a s Tomášem Plekancem.
"Vlastně je to souboj čtyř českých legend, ani náš Rosťa Olesz nemá v NHL zrovna málo odehraných zápasů," připomíná Vejtasa. "Lákáme na tenhle příběh, ale zase v Olomouci nerozvěšujeme plakáty s Jágrem a Plekancem. Chceme žít naším klubem," doplňuje.
Navíc prý nebylo potřeba na toto utkání výrazněji poutat. "Hned po losu se lidé zajímali, kdy začne předprodej na Kladno. Už týden se dá tušit, že bude vyprodáno," informuje olomoucký manažer. Očekávané střetnutí odstartuje v Olomouci v neděli v 17 hodin.