Praha - Prodám lístky (balíčky) na MS v ledním hokeji v Praze a Ostravě, nabídněte pro Vás přijatelnou cenu. / Nabízím balíčky na MS v hokeji A2, A7, A8 a A10, všechny obsahují zápas České republiky. / Prodám 2 balíčky (lístky vedle sebe) na zápasy Lotyšsko - Francie a Česko - Švýcarsko. Jedná se o 2. kategorii, sektor 418. V případě zájmu pište své cenové nabídky na e-mail. Vyšší cena vyhrává.
Naproti tomu...
Koupím 2 lístky nebo alespoň jeden na 4. 5., kde hrajeme s Kanadou. Jsem ochotná zaplatit i dvojnásobek! / Poptávám se po lístkách 1. kategorie na MS v ledním hokeji. Prosím cenu nabídněte. / Koupím 2 lístky české reprezentace na jakýkoliv zápas. Cenu navrhněte sami.
Jak vidno, černý trh se vstupenkami na mistrovství světa v České republice už pěkně vzkvétá. A to uplynulo od zahájení prodeje vstupenek teprve několik hodin.
Přitom manažerka komunikace organizačního výboru šampionátu Martina Kučerová si v rozhovoru pro Aktuálně.cz tuto variantu šíření lístků vůbec nechtěla připouštět. "Věřím, že si ty vstupenky kupují opravdu hokejoví fanoušci," řekla Kučerová.
Nervozita přibývala, překupníci měli brzy jasno
Jenže upřímně řečeno, není se moc co divit. O lístky na největší sportovní událost v zemi na dlouhé roky byl obrovský zájem a rychle se po nich zaprášilo. A to i přes značné technické problémy, které prodejní systém Sazka ticket měl.
Ty paradoxně překupníkům nahrály. Kdyby totiž systém fungoval tak, jak měl, fanoušci ve frontách, ať už před halami, u terminálů, či na internetu, by byli postupně odbaveni a po několika desítkách minut by byly balíčky rozebrány. Případní kšeftaři by alespoň museli mít založeno hned několik uživatelských účtů, které by bylo potřeba rychle obsluhovat.
Jenže takhle měli zájemci několik hodin prakticky stále stejnou šanci. A ti, jimž se povedlo šťastně projít až k dokončení rezervace nebo zaplacení, mohli nákup zkoušet znovu, protože po dokončení jedné objednávky se může stejný uživatel vrhnout na další. Limitován je totiž pouze počet kusů v rámci jedné objednávky.
A jak nákupní horečka stoupala a naštvaných příznivců, jejichž snaha získat lístky vyšla vniveč, přibývalo, bylo jasné, že za vstupenky na české zápasy utrhnou lidé překupníkům ruce.
"Během pondělního dopoledne jsme zjistili, že lístky na mistrovství světa jsou extrémně lukrativní produkt," potvrdila velký zájem Kučerová.
Cena téměř nehraje roli
Ještě nebyly ani všechny balíčky na české zápasy, které pochopitelně domácí fanoušky lákají nejvíce, rozebrány a už se objevovaly první nabídky a poptávky. Na inzertních webech, jako jsou aukro.cz nebo bazos.cz, ale i přímo na chatech online přenosů monitorujících začátek prodeje. Lidé se také snaží udat utkání, která ta česká v balíčcích doplňují a nejsou pro ně tak atraktivní.
Těch, co balíčky nebo jednotlivé vstupenky přímo nabízejí, je však mnohem méně, řádově jen několik. Poptávající se naopak počítají na desítky.
Rozdíl je také v cenách. Zatímco přímé nabídky překupníků přesahují prodejní cenu většinou o několik stovek, maximálně okolo tisícovky, zájemci o koupi nabízejí za jedinou vstupenku i několik tisíc. Pro některé z nich přitom jako by cena vůbec nehrála roli.
"Koupím jeden balíček na 4. 5. do první kategorie. Jsem ochotná dát za tento jeden balíček 10 000,-" píše například zájemkyně z Brna, která následně svou poptávku aktualizovala do podoby "Koupím jeden balíček na 4. 5. kde hrajeme s Kanadou, ale jedině do první kategorie. Nabízím 14 000,-"
Další do kolonky "Cena" zadali "Dohodou" nebo "Nerozhoduje".
Na překupníky pozor!
Pořadatelé však před překupníky varují. Podle nich mohou fanoušci snadno naletět podvodníkům a padělatelům.
"Rádi bychom důrazně doporučili nekupovat vstupenky „z druhé ruky“. Organizátor nezaručuje pravost vstupenek zakoupených mimo oficiální prodejní kanály (zejména na internetových aukcích apod.)," upozorňuje Kučerová.
Ochranné prvky a údaje, které si fanoušci mají zkontrolovat, však odmítla prozradit. "Z důvodu ochrany originálních vstupenek je zveřejňovat nebudeme," dodala.
Organizační výbor raději doporučuje, aby si příznivci znovu prošli nabídku na webu Sazkaticket.cz, zda se do prodeje nevrátily nevyzvednuté rezervace, případně počkali, jestli nezbydou některá nevyužitá místa původně rezervována pro partnery a IIHF.