Praha - Přestože hlavní tahák jarní části ligy, tedy souboj Sparty s Plzní (0:3) vysílala v neděli placená televize, konkrétně program O2 Sport, nenechalo si ho ujít přes 200 000 diváků, a to prostřednictvím produktů, které právě O2 TV nabízí.
"Nedělní zápas přinesl historický rekord v objemu přenesených dat i počtu diváků, kteří sledovali O2 ," informovala Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení této komunikační firmy.
Pro srovnání: jarní derby "S" vidělo podle sdělení O2 celkem 137 000 příznivců. Tato čísla jsou zhruba dvojnásobná oproti sledovanosti duelů nejatraktivnějších dvojic na podzim, kdy O2 Sport začal jako nový program na trhu vysílat.
O2 Sport získal v Synot lize takzvané právo první volby, jinými slovy z každého kola si právě redakce O2 Sport může vybrat jako první zápas, který jí přijde nejatraktivnější. Česká televize oproti předchozím sezonám v létě právě první volbu ztratila, nyní obyčejně vysílá druhý, případně třetí zápas z kola.
Nabízí se pochopitelně srovnat čísla sledovanosti placené televize vůči minulosti nejsledovanějších dueůl na veřejnoprávní obrazovce. Vzájemné duely Sparty s Plzní či se Slavií si na České televizi v uplynulých letech pouštělo vždy nejméně 250 000 diváků, častokrát šlo o třísettisícové návštěvy a rekord posledních let zaznamenal mač Sparty a a Plzně z jara 2013, kdy ho vidělo 469 000 diváků. Konkrétní údaje z předchozích sezon si ve větším detailu můžete prostudovat zde.
Pozor! Je důležité poukázat na to, že údaje O2 byly pořízeny s poněkud odlišnou metodikou než ty veřejnoprávní. A to vzhledem k jiné povaze produktu.
Celkem 125 000 diváků sledovalo podle zprávy O2 nedělní šlágr u televize, 45 000 pak v restauracích, s nimiž stanice spolupracuje a umožňuje jim svoje programové hity vysílat. A dalších více než 30 000 diváků sledovalo pak duel na webu a v mobilní aplikaci.
Investice O2 do posílení serverů se vyplatila
Před několika týdny přitom právě na webu vysílání O2 Sport při derby Sparta-Slavia zkolabovalo. Nápor fanoušků tehdy systém nevydržel a na webu tak toho klienti O2 TV z derby příliš neviděli.
"Operátor na začátku dubna výrazně posílil své autorizační servery," připomíná Kateřina Mikšovská, že po kolapsu v derby se v O2 podařilo nastolit efektivní nápravu.
„O2 TV se včera stala jednoznačně největším generátorem internetového obsahu v síti O2. Ze svých serverů jsme odesílali tolik dat, kolik u nás běžně v součtu generují všichni ostatní poskytovatelé obsahu," uvedl David Duroň, ředitel O2 TV.
Objem dat, které přes aplikaci a mobilní vysílání v neděli protekly sítí O2, byl o 50 procent vyšší než dosavadní rekord z 10. dubna, kdy při zápasu Sparty s Příbramí dosahoval datový objem 43 Gbps
Televizi O2 TV, pod jejíž křídla i kanál O2 Sport patří, má domů zavedenou zhruba 210 000 domácností, dlouhodobým cílem firmy je navýšit počet smluvních klientů až na 500 000, přičemž jako hlavní magnet na "nové dušičky" O2 TV prezentuje právě svůj sportovní kanál.
Pokud O2 uvádí, že doma v televizi duel vidělo 125 000 lidí, pak to znamená, že přenos běžel zhruba v 50 000 bytech. Na jedno takové připojení totiž O2 ve své statistice počítá v průměru 2,5 diváka u každého televizního přístroje, na kterém si klienti doma zápas vyladili.
Spekuluje se o tom, že do příští sezony se O2 Sport pokusí rozšířit svou nabídku ze Synot ligy, přičemž kromě první volby z každého kola má nově zájem také o volbu druhou.