Paříž - Čtyři měsíce před startem cyklistické Tour de France se rozhořel boj o víno. Pořadatelé slavného závodu uzavřeli sponzorskou smlouvu s chilským vinařstvím a chystají se propagovat jeho víno s příznačným názvem "Bicicleta". Tím však popudili některé francouzské vinaře, kteří dokonce hrozí, že naruší jednu z etap.
"Je nepřijatelné, aby organizátoři Tour de France dělali reklamu chilskému vínu. Měli by podporovat výhradně francouzské výrobky," uvedli na svém webu popuzení vinaři z uskupení mladí zemědělci. Pokud pořadatelé Tour od spolupráce neustoupí, hodlají zasáhnout do průběhu jedenácté etapy z Carcassonne do Montpellier.
Pořádající společnost ASO nevidí na smlouvě s chilským vinařstvím nic špatného. "Bicicletu" má závod propagovat jen při etapách vedoucích mimo francouzské území ve Švýcarsku, Andoře a Španělsku.