Jízda z Krkonoš do Hradce Králové a Prahy by měla být rychlejší, vlaky by měly jezdit pravidelněji.
Novinkou budou přímé vlaky mezi Trutnovem a Vrchlabím, uvádí Tomáš Hradecký z krajské společnosti Oredo, která v hradeckém kraji organizuje veřejnou dopravu.
"Prakticky celý jízdní řád je sestaven v pravidelných intervalech. Například rychlíky či spěšné vlaky budou z Trutnova do Hradce Králové a Prahy vyjíždět každé dvě hodiny ve stejnou minutu," říká jednatel Oreda Vladimír Záleský.
Nové přepřahání lokomotiv v Hradci Králové místo v Jaroměři zkrátí cestu z Hradce Králové do Trutnova o deset minut na hodinu a čtvrt. Na vlaky z Hradce Králové budou v Trutnově navazovat vlaky společnosti Viamont do Svobody nad Úpou.
Také nové přímé vlaky mezi Trutnovem a Vrchlabím budou jezdit v pravidelném dvouhodinovém intervalu.
"Vlak pojede mezi Trutnovem a Vrchlabím 42 minut. Autobusy tuto trasu většinou jezdí téměř hodinu. Vlak zde bude srovnatelně rychlý jako osobní auto," říká Záleský. Ve dvouhodinovém taktu budou jezdit i spěšné vlaky z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou.
Podle údajů Českých drah využije v hradeckém kraji ročně vlakové spoje asi 18 milionů zákazníků, kteří denně ujedou 18.600 kilometrů.
České dráhy v kraji celkem obsluhují 630 kilometrů tratí s více než 200 stanicemi a zastávkami. Kraj regionální vlakovou dopravu ročně dotuje částkou asi 280 milionů korun.