Llovera se vrací pod křídla ostravského týmu Fesh Fesh. Ten čeká rekordní Dakar

Radek Vičík Radek Vičík
26. 11. 2021 15:01
Tým Fesh Fesh se bude na lednové Rallye Dakar starat o rekordní počet kamionů, celkem čtyři. Ke spolupráci s ostravským týmem se vrátil i vozíčkář Albert Llovera.
Albert Llovera se svojí posádkou před vozem Iveco připraveným na Rallye Dakar 2022
Albert Llovera se svojí posádkou před vozem Iveco připraveným na Rallye Dakar 2022 | Foto: Fesh Fesh

Handicapovaný andorrský pilot zná zázemí ostravské stáje velmi dobře. Llovera totiž v barvách předchůdce pod názvem Bonver Dakar Project absolvoval Dakar v letech 2016 a 2018.

"S ostravským týmem Tomáše Vrátného jsem v roce 2016 poprvé v kamionu absolvoval Rallye Dakar. A k tomuto fantastickému týmu jsem se rozhodl vrátit. Oceňuji jeho 'rodinnou atmosférou' a skvělé týmové zázemí," zdůvodnil své rozhodnutí Llovera.

Dnes 55letý jezdec býval úspěšným lyžařem. Roku 1985 se dokonce na olympiádě v Sarajevu stal nejmladším účastníkem soutěží ve sjezdovém lyžování. Jenže už v další sezoně měl těžký pád, při němž si poranil míchu a je od té doby ochrnutý od pasu dolů.

S počátkem nového milénia objevil vášeň pro rallye a dokonce stihl i poslední Dakar na africkém kontinentu. Jako první handicapovaný sportovec dokončil slavnou rallye za volantem nákladního vozu. Dokázal tak to, co před ním nezvládl dokonce ani bývalý pilot F1 Clay Regazzoni s Tatrou 815.

Llovera v barvách ostravské stáje závodil s Tatrou Jamal, kterou nyní vyměnil za Iveco Powestar. Vůz disponuje 13litrovým motorem, který má výkon úctyhodných tisíc koní. Převodovka je automatická šestirychlostní. Vzhledem k potřebám pilota je do vozidla instalováno ruční ovládání plynu a brzdy.

Vedle Andořana budou posádku tvořit mechanik Marc Torres a navigátor Jorge Salvador Coderch.

Sám šéf týmu Fesh Fesh předvede na Dakaru poprvé nový speciál Ford Cargo. Ten je postaven na osvědčeném tatrováckém podvozku s centrální nosnou rourou. "S Fordem a Ivecem jsme se rozhodli vyrazit ještě před Dakarem do Maroka, abychom si je vyzkoušeli v dunách. S výsledkem testů jsme spokojeni," popsal Vrátný závěrečné přípravy před odjezdem k nalodění v přístavu v Marseille.

Tomšá Vrátný, Ford Cargo EVO I
Tomšá Vrátný, Ford Cargo EVO I | Foto: Fesh Fesh Group

Šéf týmu bude Ford sám řídit, palubním mechanikem bude Jaromír Martinec. Navigátorem se stal polský závodník Bartolomiej Boba, který s týmem spolupracuje od loňského roku.

To ale není vše. Tým Fesh Fesjh se v lednu bude starat o rekordní počet kamionů. V hlavní soutěži s jeho podporou nastoupí také Litevec Vaidotas Paskevicius, který usedne do Tatry Jamal Evo I.

V kategorii Dakar Classic usedne slovenský jezdec Radovan Kazarka do Tatry 815 4×4. Ta byla přestavěna ve stylu legendární "Pumy", s níž Karel Loprais třikrát vyhrál Dakar. Navigátorem bude veterán Josef Kalina.

 

Právě se děje

Další zprávy