Odstavené boeingy zachránily bývalý slávistický airbus. Místo šrotu bude znovu létat

rav rav
16. 5. 2019 12:48
Nedostatek letadel způsobený odstavením strojů Boeing 737 MAX 8 vrátil do provozu airbus Českých aerolinií, který v únoru v červenobílých barvách letěl s fotbalisty Slavie k odvetnému zápasu Evropské ligy s belgickým Genkem a už měl namířeno do šrotu.
Airbus A319 se slávistickým polepem.
Airbus A319 se slávistickým polepem. | Foto: Slavia

Podle informací webu zdopravy.cz se letecká společnost Smartwings - do jejíhož portfolia České aerolinie patří - dohodla na tom, že si Airbus A319 registrace OK-MEL pronajme do konce příštího roku.

"Airbus A319 OK -MEL bude pro provedení pravidelné údržby zařazen do flotily ČSA. Smlouva je do konce roku 2020. Letoun bude nasazován na pravidelné linky ČSA," potvrdila mluvčí skupiny Smartwings Vlaďka Dufková.

Dvanáct let starý letoun měl přitom na kahánku-Spolu s dalšími dvěma obdobnými Airbusy ho čekala cesta na letiště St. Athan u Cardiffu. To slouží k odstavení a následné likvidaci nepotřebných aeroplánů.

Letadlo sice v úterý skutečně s imatrikulací 2-ACSC - tedy registrované na ostrově Guernsey - absolvovalo cestu na britské ostrovy, ale ještě ten samý den se vrátilo zpět do Prahy. Spekuluje se o tom, že to bylo z daňových důvodů.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Horská služba varuje v Krkonoších před ledovkou a náledím

Horská služba Krkonoše varuje před náledím a ledovkou. Hlavně na hřebenech hor komplikuje pohyb místy vyfoukaný zledovatělý terén, který se střídá s navátým novým sněhem. Na hřebenech Krkonoš je nejčastěji 40 až 110 centimetrů sněhu a nadále platí druhý mírný stupeň lavinového nebezpečí z pěti.

U hřebenové Luční boudy v nadmořské výšce 1415 metrů bylo ráno zataženo, 12 stupňů pod nulou. Ještě mrazivěji bylo na Sněžce, kde podle polské horské služby teplota ráno klesla na minus 13,8 stupně Celsia, pocitová teplota kvůli silnému větru byla téměř 22 stupňů pod nulou. Vítr dosahoval rychlosti přes 50 km/h. 

Zdroj: ČTK
Další zprávy