Bratislava/Paříž - Dlouho žila ve stínu tenisových úspěchů a dlouhých nohou úspěšné krajanky Daniely Hantuchové. Teď se však čerstvá semifinalistka Roland Garros Dominika Cibulková ocitá v záři reflektorů.
Nejen na Slovensku je náhle o sympatickou okatou tenistku velký zájem. A mnozí experti jí předpovídají i výrazný průlom na poli marketingu.
Nad komerčním využitím skvělých výsledků a pozitivní image dvacetileté tenistky se zamýšlejí i redaktoři slovenského deníku Pravda a jimi oslovení experti.
"Teď si jí všimli i lidé, kteří sport tolik nesledují. Zasahuje velkou cílovou skupinu, a na to se v marketingu slyší. Podle mě je to v reklamě zatím mladý nevyužitý talent," myslí si tvůrce reklamních kampaní Eman Erdélyi.
Čtěte také: Slováci slaví, Cibulková vyzve v semifinále Safinovou
Jen 161 centimetrů vysoká rodačka z Bratislavy měla v oblasti sponzoringu a reklamy dlouho těžkou pozici, protože kvůli její výšce jen málokdo věřil, že se v profesionálním tenisu výrazněji prosadí.
Cibulková patriotkou
Jediným sponzorem tak dlouho byli rodiče. Houževnatá tenistka však pochybovačům rázně odpovídá skvělými výsledky.
"Navíc je přirozená a fotogenická. Mužům se většinou líbí a ženy nepobuřuje vyzývavostí či skandály. Pro značku je velmi důležité spojit ji s úspěchy. A těch už dosáhla," pokračuje Erdélyi.
Za dámskou reklamní jedničku ve sportu dlouho platila Daniela Hantuchová. Oproti ní má však Cibulková u fanoušků více plusových bodů za kladnější vztah k reprezentaci a Slovensku vůbec. A také větší vstřícnost vůči veřejnosti a médiím.
"Dominika často prezentuje svůj vztah ke Slovensku. A to se lidem líbí," všiml si reklamní expert.
Cibulková dosáhla na první sponzorské peníze po triumfu na bratislavském ITF Ritro Slovak Open před třemi roky. První odměnou pro ni byl vůz Alfa Romeo a zájezd do Tunisu.
Nyní se o její marketingové aktivity stará společnost Octagon. A v poslední době také "přesedlala" k jiným sportovním značkám.
Rakety Völkl vyměnila za Dunlop a oblečení Nike za francouzskou značku Lacoste.
"S ní nemá nijak lukrativní smlouvu, ale má zajímavé bonusy za výsledky. Mnoho hráčů takové nemá," prozradila matka tenistky Katarína Cibulková.
Kolik nyní mohou vynést úspěšné Slovence poslední skvělé výsledky?
"Kdyby ji sponzorovala slovenská firma, může jít okolo sto tisíc eur ročně. Pokud se ale dohodne s nadnárodní firmou, tam už by šlo o úplně jiné peníze," dodal Erdélyi.












