reklama
 
 

Tým Sky nedopuje, brání se šéf Brailsford. Pochybnosti ale přetrvávají

21. 12. 2016 8:15
Britské ministerstvo prošetřuje podezřelý obsah balíčku se zdravotnickým materiálem, který byl v roce 2011 doručen týmu Sky v závěrečný den závodu Critérium du Dauphiné. Měl být určený úspěšnému olympionikovi Bradleymu Wigginsovi.

Londýn - Dave Brailsford, šéf přední cyklistické stáje Sky, odmítl při vyšetřování ze strany britského Ministerstva pro kulturu, média a sport dopingové praktiky, jimž tým čelí kvůli takzvaným terapeutickým výjimkám a podezřelému balíčku. Londýnský Daily Mail, jeden z nejprodávanějších deníků v Británii, však má pocit, že Brailsford něco tají a snaží se hlavně najít cestu, jak celou kauzu co nejrychleji uzavřít.

V centru zájmu je nyní právě obsah balíčku se zdravotnickým materiálem, který byl v roce 2011 doručen týmu v závěrečný den závodu Critérium du Dauphiné, generálky na Tour de France. Tajemný balíček měl být určený Bradleymu Wigginsovi, co do počtu medailí nejúspěšnějšímu Britovi olympijské historie s osmi cennými kovy. "Balíček obsahoval fluimucil. Nebylo na tom nic špatného," vypověděl Brailsford.

Podezřelé terapeutické výjimky

Užívání přípravku k léčbě onemocnění dýchacích cest schvaluje Světová antidopingová agentura (WADA). Brailsford však dlouhou dobu mlžil o obsahu balíčku, který přivezl bývalý trenér Simon Cope po daleké cestě z Británie do La Toussuire, když přímo ve Francii mohl tým zakoupit fluimucil za osm eur. "Cope už byl na cestě a byla to nejsnadnější cesta," namítl Brailsford a přiznal, že se s celou záležitostí měl vypořádat lépe.

Špičková stáj je v podezření od poloviny září, kdy hackeři zveřejnili zdravotní dokumentaci více než stovky světových sportovců. Mezi nimi figurovalo i Wigginsovo jméno. Vítěz Tour de France (2012), který působil v týmu v letech 2010 až 2015 podle ní žádal během kariéry o terapeutické výjimky několikrát, třikrát to však bylo těsně před největšími etapovými závody. Uvedeným důvodem bylo astma a celoživotní alergie na pyl.

Novinář Matt Lawton však dal v úterním vydání Daily Mail jasně najevo, že Brailsfordovi a týmu, jehož mantrou je nulová tolerance vůči dopingu, příliš nevěří. A snaží se dopátrat toho, co bylo tehdy za Wigginsovým setkáním se sportovním lékařem Richard Freemanem, jenž měl balíček převzít, na palubě týmového autobusu. "Co obsahoval balíček, je klíčovou otázkou. Asi tak podobnou, kterou končívají vědomostní kvízy," uvedl Lawton.

Brailsford před britským novinářem mlžil

Brailsford zprvu tvrdil, že Cope nepřicestoval do Francie za týmem, ale za Emmou Pooleyovou. Jenže ta vše popřela tvrzením, že toho času pobývala ve Španělsku. Další Brailsfordovou verzí bylo, že Wiggins s týmovým autobusem v době doručení balíčku už odjel, k jeho setkání s Freemanem tak nemohlo dojít. I tato varianta ale vzala za své a nebyla pravdivá.

"Tyto noviny mají za povinnost odhalit, kam až byl Brailsford ochoten zajít ve snaze tento příběh rozmetat. A to vše ze strachu, že by mohl přinést konec týmu Sky," zdůraznil Lawton.

"Věc se má tak, že od mého prvního e-mailu ohledně června 2011 uběhly dva týdny. Měl dva týdny na to, aby mi řekl, že šlo o fluimucil a že štěkám na špatný strom. Pro mě to mohlo znamenat, že se obrátím na našeho sportovního editora s tím, že tady není o čem psát," napsal Lawton.

S Brailsfordem měl k celé záležitosti dvouapůlhodinovou schůzku. "Nejprve přišla nabídka alternativy mnohem příznivějšího příběhu. Pak byla možností story o konkurenčním týmu, který vyhrává závody díky terapeutickým výjimkám, což však do konce schůzky neprozradil. A na závěr naší schůzky se Brailsford zeptal, zda je ještě něco jiného, co by se mohlo udělat," přiblížil Lawton.

autor: ČTK | 21. 12. 2016 8:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama