Kornfeil v tréninku pátý. MotoGP hledá nové pneumatiky

Radek Vičík Radek Vičík
2. 5. 2014 13:55
Jakub Kornfeil potvrdil v pátečních trénincích na Velkou cenu Španělska třídy Moto3 svoji výbornou formu, v kombinovaném hodnocení obsadil páté místo.
Jakub Kornfeil, KTM
Jakub Kornfeil, KTM | Foto: MPAfoto.com

Jerez - Jakub Kornfeil potvrdil v pátečních trénincích na Velkou cenu Španělska třídy Moto3 v Jerezu svoji výbornou formu, v kombinovaném hodnocení obsadil páté místo.

Více se českému jezdci na KTM dařilo dopoledne, kdy si připsal třetí nejlepší čas se ztrátou 144 tisícin vteřiny na vítězného Isaaca Viňalese.

Odpoledne se sice Kornfeil nezlepšil a ve výsledkové listině druhého tréninku byl devátým, přesto mu v kombinovaném hodnocení celého pátku jeho nejlepší čas stačil na pátou příčku. 

Karel Hanika zažil náročný den. Dopoledne kvůli poruše motoru stroje KM vůbec nevyjel na trať, takže v druhém tréninku musel dohánět manko a místo na rychlá kola se soustředit hlavně na vyladění stroje. To znamenalo celkově až 30. nejrychlejší čas dne.

Karel Abraham na Hondě MotoGP specifikace Open se podobně jako Kornfeil odpoledne nezlepšil a čas 1:41,578 minuty mu stačil na dvacátou příčku.

I když obhájce titulu a vítěz prvních tří letošních Grand Prix Marc Marquez (Honda) v druhém tréninku ze všech jezdců nejrychlejší, prapor nejlepší muže nejsilnější třídy si dopoledním výkonem udržel Aleix Espargaro na Open Yamaze.

Kdo místo Bridgestone?

V nejsilnější třídě MotoGP ovšem dění v trati Jerezu zatím zastiňují zákulisní manévry promotéra šampionátu, společnosti Dorna. Včera se totiž japonská firma Bridgestone rozhodla nečekaně ukončit svoje působení v seriálu s koncem příští sezony.

Po pořadatele i hvězdy šampionátu tu bylo velké překvapení. "Sám za sebe musím říct, že jsem z toho smutný. Myslím, že to je špatná zpráva, protože podle mého názoru je kvalita pneumatik Bridgestone  velmi velmi dobrá a nevím, jestli se jí nějaký jiný dodavatel dokáže vyrovnat," posteskly si devítinásobný mistr světa Valentino Rossi.

Dorna narychlo zorganizovala třítýdenní výběrové řízení, které má zajistit nového dodavatele gum od roku 2016. Bridgestone je monopolním dodavatelem pro MotoGP od roku 2009. Před tím se o týmy "dělilo" s Dunlopem a Michelinem.

 

Právě se děje

Další zprávy