Spielberg - Včerejší kolize Nica Rosberga a Lewise Hamiltona v posledním kole Velké ceny Rakouska formule 1 znovu zvířila prach v už skoro zklidněné garáži Mercedesu.
Obě hvězdy Stříbrných šípů si jako horkou bramboru přehazují vinu za kolizi, která Rosberga připravila o kus předního spoileru o vedení a naopak Hamiltonovi darovala vítězství na Red Bull Ringu.
Kolize Rosberga s Hamiltonem:
#F1 #AustrianGP #Hamilton & #Rosberg pic.twitter.com/7Pfy8AyAN8
— Hilal Adel (@hilaladel1) July 3, 2016
Jak ukázala následná analýza televizních záběrů, byl jasně na vině německý jezdec. I když měl poruchu brzd, do pravotočivé zatáčky na nejvyšším bodě rakouského okruhu zjevně zatočil výrazně později a Hamiltonovi tím pádem nenechal dost místa. Brit se nedokázal vyhnout kolizi, při níž Rosberg přišel o kus předního spoileru, musel vyjet do asfaltové únikové zóny. K druhému "ťukanci" došlo při Hamiltonově návratu na trať, kde mu soupeř nenechal volné místo.
O viníkovi měli jasno i sportovní komisaři, kteří po závodě potrestali Rosberga přičtením deseti vteřin k jeho výslednému času. Což ovšem na jeho čtvrtém místě nic nezměnilo.
Jen sám viník se dál tváří ve stylu "já nic, já muzikant". "Jel jsem po vnitřku. Měl jsem právo bránit si svoji pozici a nemám povinnost jet v ideální stopě. Lewis jel vnějškem a já se ho snažil tam udržet. Samozřejmě s tím, že měl dost místa na trati - to je jasné a to byl od začátku můj záměr."
Ale v reálu to vypadalo trochu jinak:
Hamilton, une victoire qui va faire parler ! http://bit.ly/29ErHsO
Zveřejnil(a) La F1 sur Canal+ dne 3. červenec 2016
Šéf Mercedesu Toto Wolff byl po závodě nepříčetný vzteky a začal vyhrožovat tím, že zavede týmovou režii, pokud si jeho jezdci budou na trati zase "ubližovat".
"Bylo to hloupé. Kolize vozů byla děsivým déjà vu. Je to přesně to, co nechceme. Vypadáme jako banda idiotů a je to neuctivé k těm 1500 lidem, kteří makají na tom, abychom měli co nejlepší vozy. Takhle to nejde," řekl Wolff televizi Sky F1.
"Vypadá to, že rozhovory nikam nevedou, takže musíme probrat další možné řešení a jít až tak daleko, že zavedeme nepopulární týmovou režii. Nenávidím ji stejně jako fanoušci. Jenže pokud každý závod skončí kolizí týmových kolegů, není jiné cesty," dodal první muž Stříbrných šípů.
Možná i na základě jeho plamenného projevu se Hamilton tentokrát rozhodl nepřikládat polínko do ohně a k nehodě se odmítl vyjádřit.