Zatímco o zdravotním stavu Michaela Schumachera, který 29. 12. 2013 utrpěl vážné zranění hlavy při pádu na lyžích, toho svět ví málo, sportovní osud jeho syna Micka je více než jasný.
23letý pilot možná doplatil na své jméno a všichni od něj čekali v F1 od začátku raketovou kariéru, každopádně po dvou sezonách v Haasu z kolotoče Grand Prix vypadl. Jestli jen na čas, to už záleží jen na něm.
Mick na sebe upoutal pozornost už jako závodník v motokáře. Tam pro jistotu začal kariéru pod pseudonymem Mick Betsch, aby ho hned každý nespojoval se sedminásobným mistrem světa formule 1.
V patnácti letech se už jako "Mick junior" stal motokárovým vicemistrem světa i Evropy. Následoval logický přestup do školních formulí a s ním v sezoně 2018 titul evropského šampiona F3.
Když o dva roky později ovládl formuli 2, zdálo se, že tu je nová hvězda F1. Nejen díky slavnému jménu byl už v té době členem závodnické akademie Ferrari. Byl také testovacím pilotem této stáje i týmu Alfa Romeo.
Víc škody než dobrých výsledků
Na místo "ostrého" pilota Scuderie samozřejmě ještě neměl dost zkušeností, tak putoval do stáje Haas, která používá motory z Maranella. Jenže loni americký tým zažíval svoji nejhorší sezonu.
Oba nováčci, Schumacher i Rus Nikita Mazepin, se nedokázali ani jednou umístit v bodované desítce, takže Haas dokázal bodově překonat i jinak bezzubý Williams.
Boss Guenther Steiner dal mladému Němci ještě jednu šanci. "Schumi junior" se za ni odvděčil parádní jízdou v Silverstonu, kterou završil osmým místem a šestou pozicí na Red Bull Ringu.
Jenže vedle toho tu byla spousta bouraček, z velké části zaviněných přemotivovaností jezdce.
Když Steiner na konci roku bilancoval, vyšlo mu, že Schumacherovy havárie stály tým Haas čtyři miliony dolarů. A to je škoda, kterou nemůže zahladit ani tak slavné jméno.
Ještě před skončením sezony tým oznámil, že s ním neprodlouží smlouvu a na jeho místo angažuje jiného Němce, o dvanáct let staršího Nica Hülkenberga.
"Jsem velmi zklamaný. Nebyla to hladká cesta, ale neustále jsem se zlepšoval a jsem přesvědčený, že do formule 1 patřím," smutnil na sociálních sítích rodák z Vufflens-le-Château ve Švýcarsku, kde v té době stálo rodinné sídlo Schumacherů.
Naděje se jmenuje Mercedes
S vyhazovem od Haasu přišel i konec v akademii Ferrari. Po mladém Němci ale obratem sáhl Mercedes, který z něj udělal svoji trojku. Bude tak krýt záda Georgeovi Russellovi a Lewisi Hamiltonovi.
"Mick je talentovaný mladý jezdec a jsme rádi, že se k nám připojil. Je to dříč, má klidný a metodický přístup a stále má chuť se učit a zlepšovat jako pilot. Víme také, že s dvouletými zkušenostmi se závoděním ve formuli 1 bude okamžitě připraven, aby v případě potřeby mohl nahradit Lewise (Hamiltona) nebo George (Russella)," uvedl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Co se Michaela týče, ani rok 2022 nepřinesl - s výjimkou nepodložených drbů - žádné zásadní novinky ohledně jeho aktuálního zdravotního stavu.
Ovšem jeho jméno má stále věhlas. Monopost Ferrari F2003-GA, v němž vybojoval v roce 2003 šestý ze svých sedmi titulů mistra světa, se letos v listopadu vydražil za rekordní částku 13,1 milionu eur (318,8 milionu korun).