Woking - Vedle letos tak "tradičního " nedokončeného závodu formule 1 slyšel Fernando Alonso v Singapuru samé nadějné věci.
McLaren vyslyšel jeho tříleté žehrání na agregáty Honda a ukončil s japonským dodavatelem motorů spolupráci s tím, že od příštího roku je nahradí Renault. Samotnému španělskému pilotovi pak vedení týmu nabídlo, že když prodlouží kontrakt, může se příští rok svézt ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Boss Zak Brown je takový grand, že mu dovolí startovat za cizí značku. "Rok 2018 je pro nás příliš brzký termín, musíme se nejdřív soustředit na stabilizaci týmu formule 1. Ale o Le Mans jsme diskutovali, a pokud budou ty správné okolnosti, jsme této myšlence otevřeni," řekl výkonný šéf stáje, která stále ještě nese jméno McLaren Honda Formula 1 Team.
Alonso se nikdy netajil touhou startovat v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa, ale předtím Ferrari ani doposud McLaren mu to nedovolily. Teď všem britskému týmu natolik "nateklo do bot", že udělá téměř cokoliv, aby si dvojnásobného mistra světa udržel.
Na rozdíl od 500 mil v Indianapolisu by Španěl startem v Le Mans nepřišel o Velkou cenu formule 1, protože se promotéři obou podniků po krátké termínové válce opět dohodli na tom, že se ve Francii pojede ve volném termínu kalendáře Grand Prix.
Takovou velkou rybu si hned nenechali ujít zástupci Toyoty, která se už téměř čtvrt století marně snaží 24 hodin Le Mans vyhrát. Letos byl japonský tým největším favoritem, zvítězil v kvalifikaci, ale všechny tři vozy postihly větší či menší technické problémy a pro vítězství si dojelo konkurenční Porsche.
Šéf vytrvalostního projektu Toyoty Rob Leupen spoléhá na to, že jeho technický ředitel Pascal Vasselon s Alonsem už dříve spolupracoval ve formuli 1.
"Vždycky nás zajímá jednání se špičkovými jezdci a Pascal má s Fernandem dobré vztahy už z dob, kdy pracoval pro Michelin v F1. Ale víc říct nemůžeme, je to příliš čerstvé," uvedl Leupen.