Nizozemec startoval ze šestého místa, ale ani to ho nezastavilo na cestě za patnáctou výhrou v letošní sezoně. Tím vyrovnal svůj loňský rekord, do konce toho ročníku ale chybějí ještě čtyři podniky.
"Celý závod jsem se potýkal s brzdami. Necítil jsem se tak dobře jako včera ve sprintu. Dnes to bylo náročnější a v cíli to bylo docela těsné," uvedl vítěz v cíli.
Druhý v Austinu skončil Lewis Hamilton s Mercedesem se ztrátou 2,2 sekundy a třetí byl Lando Norris v McLarenu (-8,5 s.). Týmy obou Verstappenových pronásledovatelů zkoušely odlišné strategie použití pneumatik než Red Bull, ale nebylo jim to nic platné.
Několik hodin po závodě byl ale Hamilton, stejně jako šestý Charles Leclerc z Ferrari, diskvalifikován. Oba jejich vozy neprošly namátkovou technickou kontrolou. Problém se týkal tloušťky desky na podvozku voz, která byla na obou formulích "obroušená" víc, než je povoleno.. Na třetí místo se tak posunul Leclercův týmový kolega Carlos Sainz junior.
"Během slyšení tým(y) uznal(y), že změření provedené technickým týmem FIA bylo správné, a uvedl(y), že problémy bylo pravděpodobně důsledkem jedinečné kombinace hrbolaté trati a harmonogramu sprintu, který minimalizoval čas na nastavení a kontrolu vozu před závodem," stojí v oficiálním prohlášení Mezinárodní automobilové federace FIA.
Ovšem podle komisařů "je na soutěžícím, aby zajistil, že jeho vůz bude po celou dobu závodu v souladu s předpisy". Tedy jinými slovy: je to váš problém, vůz musí splňovat regule. Obě stáje se mohou proti diskvalifikaci odvolat.
Hned čtyři jezdci se museli do Grand Prix vydat z boxů: oba piloti Aston Martinu a duo v barvách Haasu. Start se na jedničku povedl Norrisovi, který přesprintoval držitele pole position Charlese Leclerca ve Ferrari. Verstappen se hned v první zatáčce posunul na pátou pozici.
Nizozemcův velký rival Hamilton v šestém kole postoupil už na druhou příčku a začal se stíháním vedoucího Norrise. V 11. kole se Verstappen dostal před druhé Ferrari a tímto manévrem se posunul do první trojky.
A byl to právě již jistý letošní šampion, kdo odstartoval první zastávky v boxech. Hamilton vydržel na trati déle, což ho stálo pozici a na trať se vrátil až za Red Bullem. Verstappen navíc o něco snížil i svoji ztrátu na Norrise. V polovině závodu se prosmýkl podél oranžového McLarenu a ujal se vedení.
Druhou sérii návštěv depa odstartoval Norris. Na ni okamžitě odpověděli u Red Bullu a Verstappen se udržel před svým britským soupeřem. Hamilton opět na trati pobyl déle než jeho rivalové, ale ani tento trik mu nepomohl dostat se před duo Norris - Verstappen.
Sedm kol před koncem se sedminásobný světový šampion konečně předjel Norrise a začal stíhání lídra závodu. Jenže pětisekundový náskok byl už příliš a Verstappen i přes problémy s brzdami v posledních dvou kolech vyhrál pátý závod na americké půdě za sebou (3x v Austinu a 2x v Miami).
Díky dvojité diskvalifikaci se Američan Logan Sargeant dočkal svého prvního bodu v kariéře pilota F1. Jezdec Williamsu se totiž posunul na desáté místo.