Mladý Nizozemec sice zaspal na startu a propadl se z druhé příčky až na osmé místo, ale předvedl neuvěřitelnou stíhací jízdu. Jejím vrcholem byl souboj s Charlesem Leclercem z Ferrari tři kola před koncem.
Verstappen najel do třetí zatáčky zvnitřku a nedal svému rivalovi šanci. Po kontaktu kolo na kolo musel pilot Ferrari ustoupit a v cíli mu patřila druhá pozice. Stupně vítězů doplnil třetí Valtteri Bottas v Mercedesu.
Kolizi Verstappena a Leclerca dlouho prověřovala jury, nakonec Nizozemcův manévr posvětila. Oba piloti a zástupci jejich týmů byli pozvání na slyšení v 18 hodin, rozhodnutí padlo ale až před dvacátou hodinou.
"Engine mode 11" 📻
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) June 30, 2019
VTEC just kicked in 😉#PoweredByHonda
pic.twitter.com/rxSK3oV1UI
"Po startu jsem si myslel, že je po závodě! Ale po zastávce v boxech jsem doslova letěl. (S Charlesem) to bylo tvrdé závodění. Pokud to není dovolené, jak máme v F1 závodit?" prohlásil Verstappen.
Toho překvapivě podpořil i Leclercův týmový kolega Vettel: "Nejezdíme o pohár někde ve školce. Jsme tu všichni dospělí a víme, co děláme. Nemám rád, když rozhodnutí chodí od lidí v křeslech. Piloti se rozhodují ve zlomcích vteřiny," uvedl čtyrnásobný mistr světa.
Lídr šampionátu Lewis Hamilton dojel až pátý, když ho v předposledním okruhu předjel Vettel ve Ferrari.
Nečekaná návštěva depa
Právě Scuderia přitom měla celý závod ve své režii. Jenže první zádrhel přišel při úvodní Vettelově zastávce v boxech. Kvůli poruše týmového rádia mechanici netušili, že Němec přijede, a ten tak ztratil cenné vteřiny.
Druhý problém se jmenoval Verstappen, protože Nizozemec na čerstvější sadě pneumatik v závěru po trati doslova letěl. Brzy zlikvidoval Leclercův pětivteřinový náskok a nakonec předvedl i úspěšný atak.
Rakouské vedro naopak vůbec nepřálo Mercedesu, který vyhrál zatím všechny odjeté podniky. Hamilton měl problémy hlavně v první zatáčce, spolu s gumami měnil i přední spoiler a nakonec si dojel pro nejhorší výsledek sezony.
LAP 31/71
— Formula 1 (@F1) June 30, 2019
It takes just 11 seconds for @MercedesAMGF1 to change Hamilton's front wing
But that's a long time in F1, he's down to P5#AustrianGP 🇦🇹#F1 pic.twitter.com/6rCs39Mn1S
Rakouský závod přinesl několik statistických zajímavostí. Honda, která pohání vozy Red Bull, slavila první vítězství od roku 2006, kdy na Hungaroringu vyhrál Jenson Button v monopostu Honda RA106.
Antonio Giovanazzi v Alfě Romeo získal desátou pozicí svůj vůbec první bod v F1. Byla to také první bodovaná pozice italského pilota od osmé příčky Vitantonia Liuzziho ve Force India v GP Koreje 2010.