reklama
 
 

Verstappen a Vettel? To jsou dva různé příběhy, míní ředitel závodů F1 i exšampion

1. 7. 2019 20:49
Výsledek vyšetřování kontaktu Maxe Verstappena s Charlesem Leclercem, který rozhodl o vítězi nedělní Velké ceny Rakouska formule 1 vyvolalo mezi fanoušky Ferrari vlnu nesouhlasu. Podle ředitele závodů F1 Michaela Masiho to byl ale zcela jiný případ, než ten, za nějž dostal Sebastian Vettel pětivteřinový trest v Montrealu.

Činovník Mezinárodní automobilové federace FIA pro stránky motorsport.com dokonce prohlásil, že to je "jako míchat jablka s hruškami".

Ferrari si totiž bylo jisté, že analogicky k tomu, jak byl potrestán jeho pilot v GP Kanady, dostane penalizaci i jezdec Red Bullu. "Existují jasná pravidla, která jezdce jako Leclerc chrání před tím, aby byli vytlačeni mimo trať," uvedl ještě před rozhodnutím jury boss týmu Ferrari Mattia Binotto.

Jenže po zdlouhavém jednání, jehož výsledek byl oznámen až tři hodiny po skončení Grand Prix, se žádné tresty nerozdávaly. Verstappenův manévr tři kola před koncem, při němž se dotkla kola obou monopostů, byl označen jako závodní incident.

Podle Masiho názoru šlo v Montrealu o něco jiného. Tam totiž Vettel vyjel mimo trať a nebezpečným návratem na okruh ohrozil za ním jedoucího Lewise Hamiltona, který se ho snažil předjet.

Vettel vs. Hamilton v Montrealu:

Naopak Verstappen se pokusil o regulérní předjížděcí manévr, po celou dobu měl vůz pod kontrolou a neopustil závodní dráhu.

"Každý takový incident musíte posuzovat samostatně. Jde o jiné zatáčky, jiný profil trati, rozdílné okolnosti. Snažit se porovnávat tyto tři události (ještě měl na mysli duel Daniela Ricciarda a Landem Norrisem v GP Francie, pozn. red.) nejde, jde o velmi rozdílné incidenty," uvedl šéf závodů FIA, který tuto funkci převzal letos v březnu po zesnulém Charliem Whitingovi.

"Podle názoru stewardu šlo o závodní incident. Vidělo to prostě jako dobré a tvrdé závodění," dodal bývalý šéf závodů australské série V8 Supercars a podniku Formule E v Hongkongu.

Verstappen vs. Leclerc v Rakousku:

Podobný názor jako jury prezentovali na sociálních sítích i někteří bývalí piloti F1. Tak třeba Karun Chandhok, který působí také jako televizní analytik, připomněl, jaký rozdíl v závodění dělají moderní úpravy tratí.

"Dříve by to jezdec na venkovní stopě vzdal, protože by pochopil, že byl poražen. Dneska ale jede až na krev, spoléhá na asfaltovou únikovou zónu a doufá, že pak u stewardů vyhraje argument: on mě vytlačil," uvedl 35letý Ind, jenž závodil za týmy HRT a Lotus.

"Byla to skvělá jízda. Max (Verstappen) byl v nájezdu do zatáčky před Charlesem (Leclercem) a mohl si tak určit svoji dráhu. Podle mě Leclerc musel s takovým vývojem počítat za jakýchkoliv okolností. Pokusil se bránit svoji pozici zvenku a to prostě nejde," přišel se svojí troškou do mlýna Damon Hill, mistr světa F1 z roku 1996.

autor: Radek Vičík | 1. 7. 2019 20:49

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama