reklama
 
 

Vítěznou sérii Mercedesu uťal Verstappen, Ferrari šanci znovu nevyužilo

Aktualizováno 30. 6. 2019 20:02
Po tvrdém souboji v samotném závěru se Max Verstappen v Red Bullu stal vítězem Velké ceny Rakouska formule 1. Poprvé tak letos nevyhrál pilot Mercedesu.

Mladý Nizozemec sice zaspal na startu a propadl se z druhé příčky až na osmé místo, ale předvedl neuvěřitelnou stíhací jízdu. Jejím vrcholem byl souboj s Charlesem Leclercem z Ferrari tři kola před koncem.

Verstappen najel do třetí zatáčky zvnitřku a nedal svému rivalovi šanci. Po kontaktu kolo na kolo musel pilot Ferrari ustoupit a v cíli mu patřila druhá pozice. Stupně vítězů doplnil třetí Valtteri Bottas v Mercedesu.

Kolizi Verstappena a Leclerca dlouho prověřovala jury, nakonec Nizozemcův manévr posvětila. Oba piloti a zástupci jejich týmů byli pozvání na slyšení v 18 hodin, rozhodnutí padlo ale až před dvacátou hodinou.

"Po startu jsem si myslel, že je po závodě! Ale po zastávce v boxech jsem doslova letěl. (S Charlesem) to bylo tvrdé závodění. Pokud to není dovolené, jak máme v F1 závodit?" prohlásil Verstappen.

Toho překvapivě podpořil i Leclercův týmový kolega Vettel: "Nejezdíme o pohár někde ve školce. Jsme tu všichni dospělí a víme, co děláme. Nemám rád, když rozhodnutí chodí od lidí v křeslech. Piloti se rozhodují ve zlomcích vteřiny," uvedl čtyrnásobný mistr světa.

Lídr šampionátu Lewis Hamilton dojel až pátý, když ho v předposledním okruhu předjel Vettel ve Ferrari.

Nečekaná návštěva depa

Právě Scuderia přitom měla celý závod ve své režii. Jenže první zádrhel přišel při úvodní Vettelově zastávce v boxech. Kvůli poruše týmového rádia mechanici netušili, že Němec přijede, a ten tak ztratil cenné vteřiny.

Druhý problém se jmenoval Verstappen, protože Nizozemec na čerstvější sadě pneumatik v závěru po trati doslova letěl. Brzy zlikvidoval Leclercův pětivteřinový náskok a nakonec předvedl i úspěšný atak.

Rakouské vedro naopak vůbec nepřálo Mercedesu, který vyhrál zatím všechny odjeté podniky. Hamilton měl problémy hlavně v první zatáčce, spolu s gumami měnil i přední spoiler a nakonec si dojel pro nejhorší výsledek sezony.

Rakouský závod přinesl několik statistických zajímavostí. Honda, která pohání vozy Red Bull, slavila první vítězství od roku 2006, kdy na Hungaroringu vyhrál Jenson Button v monopostu Honda RA106.

Antonio Giovanazzi v Alfě Romeo získal desátou pozicí svůj vůbec první bod v F1. Byla to také první bodovaná pozice italského pilota od osmé příčky Vitantonia Liuzziho ve Force India v GP Koreje 2010.

autor: Radek Vičík | 30. 6. 2019 16:44

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama