Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.
Zařízení na ochranu krční páteře HANS Marka Webbera z Red Bullu při GP Austrálie 2010
Zařízení na ochranu krční páteře HANS Marka Webbera z Red Bullu při GP Austrálie 2010 | Foto: Mark Thompson/Getty Images

Jednou z věcí, která Kubicovi pomohla, byl zádržný systém HANS na podporu krční páteře. Při čelním nárazu musí totiž tělo pilota absorbovat velké negativní zrychlení, což často vedlo k fatálnímu úrazu krční páteře. Ten byl příčinou smrti u Rolanda Ratzenbergera. V F1 je HANS povinný už od roku 2003.

 

Právě se děje

Další zprávy