Ausbuherovy ambice navíc ovlivnila i viróza, která ho trápila minulý týden. "I proto ještě nejedu naplno," vysvětlil loňský vítěz.
Jeho i další účastníky závodu čeká trať dlouhá 2850 metrů, z nichž 550 metrů povede po asfaltu, 1825 metrů se pojede po travnatém povrchu a zbytek po zpevněné konstrukci. "Je to hodně technický okruh, ale takových už je dnes spousta. Trať vyhovuje současným trendům jinde ve světě a myslím, že je kvalitní," poznamenal reprezentační trenér Petr Klouček.
Právě technická trať bývala v minulosti výhodou českých jezdců třeba oproti Belgičanům. Podle Kloučka to už ale moc neplatí: "I oni se to už na těch obtížnějších okruzích naučili."
Ze sestavy vypadl Ježek
Trenér zasáhl také do původní sestavy kategorie Elite. Vypadl z ní Ježek, jemuž se příliš nedaří. "Naopak přibyl Kyzivát. Ten má v poháru velmi dobré výsledky. A taky Lukeš, který jel v Hlinsku skvělý závod," doplnil Klouček. A co si slibuje od nováčků Bíny a Šimůnka? "Podle mě ještě nejsou v nejlepší formě, ale oni se ukáží. Očekávám od nich, že by mohli jezdit i do desítky, což už vloni občas předvedli."
V českých barvách budou v Táboře bojovat ještě Ausbuher, Dlask, Mlynář, Štybar, Pospíšil a Zlámalík. Nejvíce se samozřejmě čeká od Dlaska, který momentálně září v Budvar Cupu. Vedle něho má skvělou formu i Zlámalík. "Věřím, že bude dobrý. Chystá se na velké závody a podle mě uspěje. V Hlinsku po technických problémech předvedl skvělou stíhající jízdu," zavzpomínal Klouček.
Věří, že se někdo z českých reprezentantů dostane na stupně vítězů. "Ze současného kádru může na 'bednu' kdokoliv z pěti lidí. A to mě těší," uzavřel trenér.
Cyklokrosoví fanoušci se tak mohou opět těšit na strhující a dramatickou bitvu, v níž budou hrát čeští závodníci jednu z hlavních rolí. Pokud navíc k trati zavítají v barvách trikolóry, vyslouží si od pořadatelů i malý dárek.