Ledecká pozlatila své jméno, říkají experti. Marketingově může atakovat Jágrův příběh

ČTK Sport ČTK, Sport
17. 2. 2018 18:45
Senzační úspěch Ester Ledecké určitě slaví současní sponzoři, ti noví si budou muset připlatit a postavit se do fronty.
Ester Ledecká v lyžařských brýlích na tiskové konferenci.
Ester Ledecká v lyžařských brýlích na tiskové konferenci. | Foto: ČOV/Pavel Lebeda

Praha - Po dnešní zlaté medaili v olympijském superobřím slalomu vyskočila marketingová hodnota české snowboardistky a lyžařky Ester Ledecké strmě vzhůru. Stane se teď hvězdou světového kalibru, zlato ve sjezdovém lyžování je pro ni vstupenkou do globálního marketingu. Vyplývá z ankety ČTK mezi marketingovými odborníky.

Ledecká má šanci marketingově atakovat například příběh Jaromíra Jágra.

"Ledecká doslova pozlatila své jméno, citují ji největší globální média. To má obrovskou cenu, kterou má šanci komerčně využít. Ester Ledecká má navíc skvělý marketingový potenciál," uvedl prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Její osobnostní analýza je podle něj navíc rámovaná krásným příběhem: Dívka z malé země kdesi v Evropě, která vyrostla na malých českých horách, rodiče ji odmala vychovávali k píli a cílevědomosti…

Podle Zdeňka Haška z Marketingového institutu senzační úspěch určitě slaví současní sponzoři a ti noví si budou muset připlatit a postavit se do fronty.

"Pro oslovení mileniálů bude Ester vhodným ambasadorem. Naštěstí je v týmu zkušeného Sport Investu, takže se můžeme dočkat i velké ryby a mezinárodního kontraktu. Stane se teď hvězdou světového kalibru," dodal Hašek.

Podle předsedy představenstva Sport Invest Marketing Davida Trávníčka, který s Ledeckou spolupracuje, se na výrazném zvýšení hodnoty zlaté medailistky neprojeví jen samotný sportovní úspěch, ale i její následné reakce a vystupování, kterým si získala přízeň celého světa.

"Je to o praktické ukázce marketingového potenciálu sportovce v přímém přenosu, který mohla sledovat celá planeta. Emoce v cíli, úsměv a profesionalita během desítek rozhovorů, tisková konference s vtipem a spontánním potleskem novinářů, skvělá angličtina, nadšené a obdivné reakce osobností nejen ze světa lyžování. To jsou fakta, která si každý potencionální partner může velmi jednoduše nalézt a ověřit," řekl Trávníček.

"Před olympiádou jsme věřili v získání dalšího globálního partnera. V tuto chvíli jsem prakticky přesvědčen, že si budeme moci vybírat," dodal.

Ledecká už nyní je ambasadorkou značky Coca Cola, která je nejen významným partnerem Mezinárodního olympijského výboru, ale i jednou ze tří největších značek na světě.

"Krásně se to propojilo nejen pro Ledeckou, ale především to je vstupenka do globálního marketingu," říká Brabec.

Na jméno Ledecké vsadily další globální značky - je členem VISA Teamu a podporuje ji Adidas. "Kdyby Ledecká byla třeba zlatou olympioničkou na skeletonu, tak její marketingová hodnota je násobně nižší. Lyžování generuje totiž nejen obrovské obchodní synergie, ale především velmi zajímavou cílovou skupinu s mimořádnou kupní silou," myslí si Brabec.

 

Právě se děje

před 25 minutami

Venezuela zavede kvůli hyperinflaci milionovou bankovku

Venezuelská centrální banka zavede od pondělí tři nové druhy bankovek. Kvůli hyperinflaci začne vydávat bankovky v nominální hodnotě 200 000, 500 000 a jednoho milionu bolívarů, informovala agentura AFP. Dosud nejvyšší hodnota byla 50 000 bolívarů. Kvůli vysoké nestabilitě domácí měny ale obyvatelé Venezuely běžně používají americký dolar.

"Hlavním problém je, že při cyklu hyperinflace centrální banka nikdy nedokáže aktualizovat měnový systém dostatečně rychle," uvedl ekonom Asdrúbal Oliveros. Kdysi prosperující země vyvážející ropu zažívá již čtvrtým rokem velice rychlý růst cen. V loňském roce míra inflace ve Venezuele vystoupala na tři tisíce procent, v lednu letošního roku zbrzdila na 2665 procent.

Za jeden milion bolívarů, což je zhruba 11 korun, lze podle agentury AFP pořídit zhruba kilogram rajčat nebo "250 mililitrů málo kvalitního tekutého mýdla". Bolívary Venezuelané používají hlavně pro placení jízdného v hromadné dopravě. Při běžných platbách Venezuelané spíše využívají výrazně stabilnější americký dolar, který se stal faktickým oběživem v zemi. Podle oficiálního kurzu jeden dolar stojí zhruba dva miliony bolívarů.

Zdroj: ČTK
Další zprávy