Radek Vičík
27. 9. 2017 13:45
Svět motoristického sportu je plný různě motivovaných tahů, které často matou fanoušky, ale těší marketinkové mágy z centrál velkých koncernů.
Hned pod třemi názvy se na aktuální startovní listině formule 1 objevují motory Renault. Red Bull byl s výkonem a spolehlivostí francouzských agregátů nespokojený natolik, že už druhý rok jsou do šasi rakouské stáje osazovány pod hlavičkou TAG Heuer. To je švýcarský výrobce hodinek a módních doplňků, jenž je jedním z hlavních sponzorů Red Bullu.
Podobně jako Red Bull se zachovalo i jeho "béčko", stáj Toro Rosso. Tam letos přešli od Ferrari k Renaultu, ale motor nese název týmu. Jinými slovy: vozy Toro Rosso mají stejnojmenné pohonné jednotky.
Jméno Renault samozřejmě na startovní listině formule 1 zůstává. Logicky je to u domovské tovární stáje francouzské automobilky, ale ta je na tom ze všech tří uživatelů agregátů z Viry-Châtillon v Poháru konstruktérů nejhůř.