Skrytá identita. Proč je Buggyra v listině jako Freightliner a Kornfeil vlastně jezdí na Mahindře

Radek Vičík Radek Vičík
27. 9. 2017 13:45
Svět motoristického sportu je plný různě motivovaných tahů, které často matou fanoušky, ale těší marketinkové mágy z centrál velkých koncernů.
Gábor Talmacsi slaví zisk titulu mistra světa ve třídě do 125 ccm.
Gábor Talmacsi slaví zisk titulu mistra světa ve třídě do 125 ccm. | Foto: Reuters

Italský koncern Piaggio měl v polovině první dekády našeho století ve třídě do 125 ccm hned tři různé klony. Klíčovým byl motocykl Aprilia, jemuž během "trojvládí" získali titul Alvaro Bautista, Gábor Talmácsi či Nicolas Terol. S příchodem třídy Moto3 roku 2012 ale Italové ve všech reinkarnacích z nejslabší třídy zmizeli.

Motocykl Derbi českého jezdce Lukáše Peška.
Motocykl Derbi českého jezdce Lukáše Peška. | Foto: Radek Vičík

Značku Derbi mají v paměti hluboko zapsanou čeští fanoušci. Právě na ní dokázal Lukáš Pešek roku 2007 vyhrát ve stopětadvacítkách dva závody mistrovství světa, být třetí v Brně a celkově skončit v MS na čtvrtém místě. Jako součást koncernu Piaggio se španělská značka může pochlubit dvěma tituly mistra věta do 125 ccm: 2008 - Mike di Meglio a 2010 - Marc Marquez. Historicky jich má ale už devět. Ty další díky Španělům Angelu Nietovi a Jorge "Asparu" Martinezovi počínaje padesátkami, přes osmdesátky až po kubaturu do 125 ccm.

Závodní dráha brněnského okruhu patřila po dva dny testovacím pilotům týmů z Mistrovství světa silničních motocyklů.
Závodní dráha brněnského okruhu patřila po dva dny testovacím pilotům týmů z Mistrovství světa silničních motocyklů. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Na nejcennější vavřín dosáhla v nejslabší kategorii pod kuratelou Piaggia i  italská značka Gilera. Stalo se tak díky Manuelu Poggialim v sezoně 2001. Také zde je ale seznam šampionů bohatší. Jednak z "nezávislých" dob zásluhou Geoffa Dukeho z 50. let v pětistovkách a naposledy Marca Simoncelliho, jenž roku 2008 vyhrál MS kubatury do 250 ccm.

 

Právě se děje

Další zprávy