Radek Vičík
27. 9. 2017 13:45
Svět motoristického sportu je plný různě motivovaných tahů, které často matou fanoušky, ale těší marketinkové mágy z centrál velkých koncernů.
Osvědčeného modelu "jiná kapota, stejný vnitřek" nedávno využila i rakouská KTM, která do světového šampionátu Moto3 vypustila stroje kdysi švédské značky Husqvarna. Žádný velká sláva to nebyla, mezi lety 2014 a 2015 stáli jezdci v barvách týmu Ajo jen třikrát na stupních vítězů. Britovi Dannymu Kentovi se to před třemi lety podařilo na Masarykově okruhu v Brně.
Vysluhující motory BMW M12, jež dovezly Nelsona Piqueta za volantem Brabhamu v roce 1982 k titulu mistra světa, v závěru turbo éry formule 1 v 80. letech dostaly hlavičku Megatron. V roce 1987 je osazovala stáj Ligier a ještě o rok déle i Arrows. V té době to byl nejstarší motor na startovním roštu, přesto se pilotům Arrowsu v sezoně 1988 podařilo obsadit čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Američan Eddie Cheever byl třetí v Monze, britský jezdec Derek Warwick osmý celkově.
Změna jména se nevyhýbá ani světu sportovních vozů. Aktuálním příkladem je vůz Ekris M4 GT4, což je BMW M4 předělané s důrazem na vlastnosti vhodné pro závodní okruh. V "severní části" evropského seriálu GT4 s ním stáj Ekris Motorsport získala letos už čtyři vítězství včetně double na Slovakia Ringu.