Toyota chce titul i bez Tänaka. Získat ho má (skoro) neporazitelný Ogier

Radek Vičík Radek Vičík
20. 1. 2020 19:23
O obhajobu jezdeckého titulu v mistrovství světa v rallye se má Toyotě postarat nová posila, šestinásobný šampion Sébastien Ogier. Tým před letošní sezonou vyměnil všechny tři tovární piloty.

Od roku 2013 se mistr světa v automobilových soutěžích jmenoval pořád stejně. Až loni Ogiera porazil Ott Tänak v Toyotě. Estonec pak neodolal vábení konkurenčního týmu Hyundai, takže jeho volnou sedačku obsadila francouzská hvězda. Už proto, že tým Citroën, za nějž rodák z Gapu závodil, ze seriálu odešel.

Mise týmu Toyota Gazoo Racing WRT je jasná: obhájit titul mezi jezdci a ještě k tomu vrátit do svého vlastnictví Pohár konstruktérů, který v minulé seriozně Japoncům "uzmuli" piloti Hyundai.

Na jezdeckém složení Toyoty nezůstal kámen na kameni. Vedle Tänaka tovární tým opustili také Brit Kris Meeke a finský pilot Jari-Matti Latvala. Vedle 36letého Ogiera budou do Yarisu WRC usedat o pět let mladší Velšan Elfyn Evans a 19letý Kalle Rovanperä z Finska. Toho japonská stáj přetáhla ze Škody Motorsport, v jejíchž barvách v minulé sezoně získat titul mistra světa WRC-2 Pro.

Ogier měl do Toyoty namířeno už poté, co na konci roku 2016 odešel ze světového šampionátu Volkswagen. Francouz místo toho vsadil na Ford, v jehož barvách získal další dva tituly mistra světa.

"Přestože jsme tenkrát k realizaci nedospěli, jsem nyní nadšen, že budu spolupracovat s tak kultovní značkou, jako je Toyota. Stejně tak jako s mým idolem z dětských let, Tommim Mäkinenem," vysekl francouzský závodník poklonu šéfovi týmu Toyota Gazoo Racing WRT, jenž se může pyšnit čtyřmi tituly mistra světa.

"Máme zajímavou sestavu. Elfyna znám velmi dobře, protože jsme již dříve spolupracovali (v týmu Ford, pozn. aut.), a jsem si tedy jist, že může být pro tým také velkým přínosem. Na druhé straně Kalle toho v rallye již hodně dokázal, takže má bezpochyby talent a jsem si jist, že se bude velmi rychle zlepšovat," zhodnotil Ogier své nové týmové parťáky.

Úspěšná šňůra zvaná Monte Carlo

Poprvé se všichni tři představí v Toyotě už od čtvrtka v Rallye Monte Carlo. Šestinásobný mistr světa na ní má co obhajovat. Asi nejslavnější rallye světa vyhrál od roku 2014 nepřetržitě šestkrát po sobě. K tomu je potřeba přidat ještě triumf z ročníku 2009, kdy se soutěž jela v rámci Intercontinental Rally Challenge. Vedle krajana Sébastiena Loeba je to tak rekordman v počtu triumfů v této soutěži.

"Monte Carlo je pro mě obzvláště emotivní akcí. Společně s Julienem (Ingrassiou - navigátorem, pozn. aut.) máme evidentně velmi dobré výsledky a s každým ročníkem roste tlak na to, abychom v tom pokračovali. Je to pokaždé velká výzva, kterou si na každý pád užívám," uvědomuje si Ogier.

Za volantem japonského speciálu nakonec zůstane i Latvala. V MS pojede s vlastním týmem a mimo hodnocení Poháru konstruktérů. V seriálu se objeví ještě jeden Yaris WRC. Ten bude mít tovární podporou a pilotovat ho bude chráněnec japonské značky, Takamoto Katsuta.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Někteří maturanti skládají těžší test z matematiky, není součástí povinné státní zkoušky

Na středních školách se ve středu koná didaktický test pro maturanty, kteří se dobrovolně přihlásili k obtížnější zkoušce z matematiky. Test není součástí povinné státní maturity. Některé vysoké školy k jeho výsledkům ale přihlíží při přijímání ke studiu. Letos se pro něj rozhodlo 3405, tedy zhruba pět procent středoškoláků, kteří skládají maturitu poprvé.

Zkoušku s názvem Matematika+ nedělají maturanti vždy ve své škole, koná se jen ve vybraných. Přibližně tři čtvrtiny přihlášených k testu jsou z gymnázií. Zbytek hlavně z technických středních škol a lyceí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy