Konec šampionů. Citroën odchází z mistrovství světa v rallye

ČTK rav ČTK, rav
20. 11. 2019 12:52
Stáj Citroën Racing opouští světový šampionát v rallye. Její vedení to vysvětlilo tím, že po odchodu exmistra světa Sébastiena Ogiera i Fina Esapekky Lappiho nezůstal ve francouzském týmu žádný špičkový jezdec.
Mexická rallye 2019: Sébastien Ogier, Citroën C3 WRC
Mexická rallye 2019: Sébastien Ogier, Citroën C3 WRC | Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Dalším důvodem může být fakt, že další značka z mateřského koncernu PSA, Peugeot, oznámila návrat do světa vytrvalostních závodů s novým hybridním speciálem. Prémiová značka společnosti - DS - se účastní šampionátu elektrické Formule E. Tři tak finančně náročné projekty byly zřejmě pro PSA příliš.

Ogier podepsal s Citroënem dvouletý kontrakt a tvrdil, že bude ve WRC jeho poslední. Po roce, v němž neobhájil titul mistra světa a po šesti letech uvolnil rallyeový trůn, však zamířil do Toyoty. Smlouvu nedodržel ani Lappi, jemuž rovněž zbýval ještě rok.

Letošní šampionát ovládl Estonec Ott Tänak s toyotou, Ogier vyhrál tři soutěže a se ztrátou 46 bodů skončil v celkovém pořadí MS na třetím místě. Citroënu se nejvíce vydařila zářijová Turecká rallye, kde Lappi dojel za Ogierem druhý a stáj si připsala jediný double v sezoně.

Už tehdy však Ogier hovořil o složitém období a nakonec se rozhodl pro odchod do Toyoty, kde vystřídá Tänaka. Ten vytvoří v Hyundai silnou dvojici s vicemistrem světa Thierrym Neuvillem z Belgie.

"Citroën se rozhodl zrušit svůj WRC program na rok 2020, jelikož pro příští sezonu nemáme žádného prvotřídního jezdce," uvedl tým v prohlášení.

Citroën je přitom nejúspěšnější značkou historie seriálu. Díky Sébastienu Loebovi má na svém devět titulů mistra světa mezi jezdci, Pohár konstruktérů francouzská značka vyhrála s vozy Xsara WRC, C4 WRC a DS3 WRC také devětkrát.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Organizátoři hackathonu spustili informační systém k dálničním známkám

Organizátoři dvoudenního hackathonu dnes před 19:00 spustili informační systém k elektronickým dálničním známkám. V příštích týdnech ho chtějí zdarma předat státu, oznámil organizátor akce Tomáš Vondráček. Původně měl stát za systém zaplatit 401 milionů korun, zakázku po velké kritice nakonec zrušil. Systém od pátečního večera vyvíjelo 60 dobrovolníků.

Státní fond dopravní infrastruktury vybral za dodavatele a provozovatele systému Asseco Central Europe. Zakázka se však stala terčem kritiky z řad odborníků, opozice a také premiéra Andreje Babiše (ANO). Podle nich byla zakázka předražená a netransparentní. Odvolán byl kvůli ní ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Připravujeme podrobnosti.

Další zprávy