Čtyřiatřicetiletý Španěl není žádným zelenáčem. Doma má titul mistra světa ve třídě do 125 ccm z roku 2006 a na svém kontě celkem 158 startů v MotoGP. Právě z elitní kategorie letos zamířil do superbikového světa.
Bautista svým příchodem jako by vnesl živou vodu do továrního týmu italské značky, který v seriálu startuje pod hlavičkou Aruba.it Racing Ducati. Zatímco poslední čtyři roky patřily značce Kawasaki, v jejímž sedle kraloval Brit Jonathan Rea, začátek letošní sezony je zcela v režii Ducati.
Bývalý kolega Karla Abrahama v MotoGP vyhrál v úvodních dvou podnicích MS všech šest vypsaných jízd. V superbicích se totiž jedou vždy tři bodované závody. Jeden v sobotu, v neděli pak kratší a méně bodované superpole a druhá jízda opět za "plnou odměnu".
V australském Phillip Islandu i thajském Buriramu bral Bautista všechna prvenství a se 124 body suverénně vede průběžné pořadí. Druhý Rea na něj už nyní ztrácí 26 bodů. Současná situace tak připomíná 90. léta a první dekádu současného milénia, kdy se seriálu přezdívalo "Ducati Cup". Italská značka získala především v této době celkem 14 titulů, ten poslední ale v roce 2011.
"Druhá místa jsou momentálně naším maximem. Musím si začít zvykat, že už nejsme pro soupeře tím hlavním měřítkem," prohodil smutný Rea po závodním víkendu v Thajsku.
Španěl sice vyhrává s jasným náskokem, ale ne vždy to je jízda start-cíl. Své závodnické umění a pohotovost předvedl v první jízdě v Buriramu, kde ustál kontakt se svým rivalem Reou.
STILL INCREDIBLE!
— Eurosport UK (@Eurosport_UK) March 16, 2019
How on earth did @19Bautista keep his bike upright?
Tune in to Eurosport 2 to follow LIVE coverage of #THAWorldSBK at 05:30 on Sunday pic.twitter.com/Szw1sdOBFx
Světový šampionát superbiků má letos celkem 13 dílů, tedy 39 samostatně bodovaných jízd. Na rozdíl od loňska v kalendáři chybí Brno, poslední závod se jede 26. října v katarském Losailu.