I když se Leclerc po startu dostal před čtyřnásobného mistra světa na třetí místo, brzy slyšel povel, aby Vettela pustil před sebe. Oba jezdci přitom měli stejné tempo a celý "přehazovací manévr" stál Ferrari cenné sekundy, které vedoucím Mercedesům zajistily na prvních dvou místech klid.
Aby toho trápení nebylo pro 21letého jezdce málo, chaotická strategie zastávek v boxech ho nechala úplně na holičkách a s nedohnatelnou ztrátou na Maxe Verstappena.
Právě Nizozemec v Red Bullu, respektive jeho návštěvy mechaniků, Ferrari stínovalo s cílem, nedovolit mu dostat se na stupně vítězů na úkor Vettela. To se sice nakonec povedlo, ale zároveň tato strategie zruinovala závod Leclercovi,
"Zvorali to," komentoval počínání Ferrari bývalý pilot F1 a populární twitterový glosátor Giedo van der Garde. Nizozemský jezdec nebyl daleko od pravdy. Chvílemi to totiž v Šanghaji vypadalo, že Leclerc bojuje se svými soupeři i s vlastním týmem.
Pochopení pro svého jezdce měl i nový boss týmu z Maranella Mattia Binotto. "Charles (Leclerc) má právo být naštvaný. Mercedes byl ale v té fázi závodu rychlejší. Nešlo o to protěžovat jednoho jezdce na úkor druhého, ale snažili jsme se v důležitý moment závodu udělat všechno, co šlo," uvedl šéf Ferrari.
Sám Leclerc se hned po závodě odmítl vyjádřit a počkal si na vysvětlení od týmových inženýrů. Na setkání v boxech mu zjevně vychladla hlava a monacký pilot byl smířlivý.
"Nebyla to jednoduchá situace. Trápil jsem s pneumatikami. Oba jsme se trápili, ale v té chvíli to vypadlo, že je Seb rychlejší. Když se však dostal přede mě, i jeho gumy dostaly zabrat," uvedl Leclerc.
Když se ho novináři v Číně ptali, jestli ho vysvětlení Ferrari uspokojilo, prohodil. "Jo, myslím, že jo." Co si mladý rodák z Monte Carla myslel doopravdy, toť otázka…