Po výborných výsledcích v předsezonních testech hrál v Melbourne italský tým druhé housle. Pro další díl mistrovství světa sršely z Maranella sliby, že se Ferrari chystá vrátit úder.
A na trati to vypadlo, že skutečně přijel úplně jiný tým. Tréninkové časy byly o půl vteřiny lepší, než jaké měl poněkud nechápající Mercedes. V kvalifikaci Lewis Hamilton ztratil na vítězného Charlese Leclerca stále přes tři desetiny a stál ve druhé řadě za oběma rudými vozy.
Takový závod měl být suverénním představením Ferrari s očekávaným double a v ideálním případě i bodem navíc za nejrychlejší kolo. Kdo by ještě v polovině Grand Prix čekal, že z takového scénáře se vyplnil jen ten poslední bod a první dva v cíli budou jezdci sedící v Mercedesu?
Do "symfonie v červené" se první falešné tóny vloudily hned po startu. Leclerc se v prvních stovkách metrů propadl až na třetí místo. Stříbrný šíp Valtteriho Bottase však po chvíli předjel a v šestém kole si po docela ostrém souboji vydobyl vedení na úkor Vettela.
Asi vítr…
Pořadí Leclerc, Vettel vydrželo až do druhých zastávek v boxech. Tam se Ferrari nějak přepočítalo a německý pilot se rázem ocitl v nepříjemném souboji s Hamiltonem. Vettel ho psychicky neustál a počtvrté v posledních deseti Grand Prix udělal na trati jezdeckou chybu. Nejdřív se roztočil a pak mu upadl přední spoiler.
LAP 38/57: Vettel spins as he tussles with Hamilton! 😵#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/jyKmzgh8BY
— Formula 1 (@F1) March 31, 2019
Obhájce titulu byl v Bahrajnu v dobrém rozmaru a poté, co politoval Leclerca (na jeho trable ještě přijde řada), se zastal i svého německého rivala. "Díval jsem se na záznam a žádný dotyk tam nebyl. Ale hodně tam foukalo," řekl Hamilton. Takže asi vítr, Máchale…
Vettela si tak mohli fanoušci ze seznamu aspirantů na bahrajnské vítězství škrtnout. Leč pořád měl nejnižší on-line kurz v poklidu kroužící lídr Leclerc. Ovšem i jeho štěstí mělo jen krátké trvání.
Domácí úkoly v Maranellu
Zatímco Vettela porazily znovu vnitřní běsy, Monačana pokořil vlastní tým. Tedy konkrétně jeden špatně spalující válec, který mu na kolo rázem ubral dobrých pět vteřin. Konečné třetí místo může Leclerc považovat za svoje vítězství. Bez výjezdu safety car v závěru závodu, nebo nedej bože při restartu do posledního kola, by ztratil mnohem víc.
V Maranellu mají zase o čem přemýšlet. Těch problémů je totiž na druhý podnik sezony nějak moc - špatné načasování výměny gum, Vettelovy nervy a stávkující technika. Jednu výhodu tahle šlamastyka má: do konce šampionátu chybí ještě 19 Velkých cen, takže nemusí být zdaleka nic ztraceno. Ale varování to je důrazné.