Ferrari se v Sáchiru porazilo samo, ani k tomu nepotřebovalo Mercedes

Radek Vičík Radek Vičík
2. 4. 2019 8:43
Komentář - Ferrari v Sáchiru vyhrálo všechny tréninky, kvalifikaci a mělo i nejrychlejší kolo v závodě. Přesto se ve Velké ceně Bahrajnu radoval Mercedes. Pro Scuderii to byla při začátku sezony těžká rána pro sebevědomí.
Sebastian Vettel právě přišel o přední spoiler svého Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu 2019
Sebastian Vettel právě přišel o přední spoiler svého Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu 2019 | Foto: Reuters

Po výborných výsledcích v předsezonních testech hrál v Melbourne italský tým druhé housle. Pro další díl mistrovství světa sršely z Maranella sliby, že se Ferrari chystá vrátit úder.

A na trati to vypadlo, že skutečně přijel úplně jiný tým. Tréninkové časy byly o půl vteřiny lepší, než jaké měl poněkud nechápající Mercedes. V kvalifikaci Lewis Hamilton ztratil na vítězného Charlese Leclerca stále přes tři desetiny a stál ve druhé řadě za oběma rudými vozy.

Takový závod měl být suverénním představením Ferrari s očekávaným double a v ideálním případě i bodem navíc za nejrychlejší kolo. Kdo by ještě v polovině Grand Prix čekal, že z takového scénáře se vyplnil jen ten poslední bod a první dva v cíli budou jezdci sedící v Mercedesu?

Do "symfonie v červené" se první falešné tóny vloudily hned po startu. Leclerc se v prvních stovkách metrů propadl až na třetí místo. Stříbrný šíp Valtteriho Bottase však po chvíli předjel a v šestém kole si po docela ostrém souboji vydobyl vedení na úkor Vettela.

Asi vítr…

Pořadí Leclerc, Vettel vydrželo až do druhých zastávek v boxech. Tam se Ferrari nějak přepočítalo a německý pilot se rázem ocitl v nepříjemném souboji s Hamiltonem. Vettel ho psychicky neustál a počtvrté v posledních deseti Grand Prix udělal na trati jezdeckou chybu. Nejdřív se roztočil a pak mu upadl přední spoiler.

Obhájce titulu byl v Bahrajnu v dobrém rozmaru a poté, co politoval Leclerca (na jeho trable ještě přijde řada), se zastal i svého německého rivala. "Díval jsem se na záznam a žádný dotyk tam nebyl. Ale hodně tam foukalo," řekl Hamilton. Takže asi vítr, Máchale…

Vettela si tak mohli fanoušci ze seznamu aspirantů na bahrajnské vítězství škrtnout. Leč pořád měl nejnižší on-line kurz v poklidu kroužící lídr Leclerc. Ovšem i jeho štěstí mělo jen krátké trvání.

Domácí úkoly v Maranellu

Zatímco Vettela porazily znovu vnitřní běsy, Monačana pokořil vlastní tým. Tedy konkrétně jeden špatně spalující válec, který mu na kolo rázem ubral dobrých pět vteřin. Konečné třetí místo může Leclerc považovat za svoje vítězství. Bez výjezdu safety car v závěru závodu, nebo nedej bože při restartu do posledního kola, by ztratil mnohem víc.

V Maranellu mají zase o čem přemýšlet. Těch problémů je totiž na druhý podnik sezony nějak moc - špatné načasování výměny gum, Vettelovy nervy a stávkující technika. Jednu výhodu tahle šlamastyka má: do konce šampionátu chybí ještě 19 Velkých cen, takže nemusí být zdaleka nic ztraceno. Ale varování to je důrazné.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Pražská správa komunikací vypoví smlouvy na reklamní tabule, chce omezit vizuální smog

Pražská Technická správa komunikací vypoví nájemní smlouvy na reklamní, informační a směrové tabule a reklamy na mostech v její správě. Důvodem je snaha vedení města omezit takzvaný vizuální smog. Některé smlouvy jsou pro správu, potažmo město nevýhodné. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Směrové tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejímž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor.

Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. "V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku. Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech," píše se v dokumentu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy