Byl to divný pocit, líčil Hamilton předjetí Leclerca. Na omluvu mu pokynul rukou

Radek Vičík Radek Vičík
1. 4. 2019 11:25
Charles Leclerc byl v Sáchiru jen krůček od životního výsledku. Nakonec místo vítězství bojoval kvůli poruše Ferrari o to, aby vůbec dojel do cíle nedělní Velké ceny Bahrajnu Formule 1.
Charles Leclerc po Velké ceně Bahrajnu 2019
Charles Leclerc po Velké ceně Bahrajnu 2019 | Foto: ČTK

21letý pilot vyhrál kvalifikaci, v Grand Prix byl nejrychlejší, přesto nevyhrál.  Ale jeho bojovný výkon ukázal, že se ve Scuderii zrodila nová hvězda.

Mladík se totiž nenechal rozhodit nevydařeným startem, kdy se z pole position propadl na třetí místo, a brzy se vrátil zpět do čela Velké ceny. Tam si počínal jako zkušený mazák a až do chvíle, kdy ho zradil motor jeho monopostu, závod jasně kontroloval.

"Ztrácím výkon!" slyšeli inženýři Ferrari v týmovém rádiu ve 46. kole zoufalý výkřik monackého pilota. A skutečně, rázem byl jeho monopost o několik sekund na kolo pomalejší než soupeři.

Po zbytečné chybě Sebastiana Vettela zůstal v boji o vítězství už jen obhájce titulu Lewis Hamilton. Jezdec Mercedesu také dokázal jako první Leclerca dohnat a hladce překonat.

"Byl to divný pocit, když jsem Charlese předjížděl. Kývl jsem na něj rukou, protože s tím nešlo nic dělat," přiznal Brit po závodě. "Chcete někoho předjíždět, protože jste rychlejší v přímém souboji. Takhle to bylo celé divné."

Mnohem horší pocity prožíval sám Monačan. "S takovými věcmi se těžko smiřujete. Takové věci se stávají, je to motorsport. Bohužel dneska to nebyl náš den, ale i tak jsem získal sebedůvěru. Samozřejmě jsme zklamaný za sebe i celý náš tým, který o víkendu udělal tak skvělou práci," prohlásil Leclerc krátce po skončení Velké ceny Bahrajnu.

Zpočátku se zdálo, že výkon ztratil kvůli poruše hybridní části pohonu. Jak ale uvedl boss Ferrari Mattia Binotto, na vině bylo "nesprávné spalování v jednom z válců".

"Když se něco takového stane, snažíte se z toho dostat pomocí různých map kontroly spalování. Pak dojde na různé změny nastavení, kdy se chcete přesvědčit, jestli některá z nich nezlepší výkon. To ale dneska nebyl ten případ, tak jsme se snažili závod nějak zvládnout," dodal šéf italské stáje.

Při vší té smůle měl Leclerc štěstí, že na posledních pár kol vyjel na trať safety car, takže neklesl níže než na konečnou třetí příčku. "Koneckonců, pódium je pěkný výsledek," prohodil s lehkou ironií v hlase Monačan, který se na stupně vítězů F1 postavil poprvé ve své kariéře.

 

Právě se děje

před 36 minutami

Pražská správa komunikací vypoví smlouvy na reklamní tabule, chce omezit vizuálním smog

Pražská Technická správa komunikací vypoví nájemní smlouvy na reklamní, informační a směrové tabule a reklamy na mostech v její správě. Důvodem je snaha vedení města omezit takzvaný vizuální smog. Některé smlouvy jsou pro správu, potažmo město nevýhodné. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Směrové tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor.

Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. "V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku. Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech," píše se v dokumentu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy