Zatímco oba muži zůstali věrni motorce a pojedou v barvách slovensko-českého Jantar racing týmu, první Češka, která slavnou soutěž dokončila ve dvou různých kategoriích, chystá změnu. Místo buggyny by se členka Orion Moto Racing týmu ráda vrátila do sedla čtyřkolky.
"Zůstávám otevřená oběma kategoriím, vůbec se volantu nezříkám, protože se mi líbí a docela ráda bych se za něj zase vrátila, ale současná celosvětová situace je bohužel taková, jaká je. Proto jsem si řekla, že čtyřkolka teď bude rozumnější varianta," uvedla Roučková pro web dakarmania.cz.
Ekonomické důvody stály i za její letošní absencí. Roučkovou podporoval časopis Penthouse a v muslimské zemi je propagace erotiky zakázaná. I tak chtěla pokračovat v kariéře jako pilotka buggyny, s ohledem na očekávané problémy po celosvětové pandemii koronaviru se ale vrací k levnější čtyřkolce.
Proto opět začala trénovat na stroji, na němž Dakar před dvěma lety dokončila. "Jedná se o kompletně repasovaný, ale stejný stroj. Už je vychytaný a vyladěný. Přístroje, nádrže, stupačky nebo řídítka jsou udělána přímo na mě. Před Dakarem bychom jenom vyměnili motor," řekla členka pražské Dukly, která bude mít o své budoucnosti jasněji přibližně za měsíc.
Na maraton bez pomocníků
Pabiška a Lhotský budou startovat s motocyklem KTM v kategorii Malle Moto, tedy bez pomoci mechaniků.
Za projektem stojí slovenský automobilový jezdec a majitel týmu Ján Miloň, který se věnuje závodům do vrchu. Letošní sezonu se ale rozhodl kvůli pandemii koronaviru vynechat a zaměřil se na jinou disciplínu.
"Znám se s Rudolfem Lhotským, tak jsem mu zavolal, zda nedáme dohromady slovensko-český tým a pojedeme spolu na Dakar. Uvítal to, což mě potěšilo. Jen mi oznámil, že není sám a má druhého parťáka Davida Pabišku," uvedl Miloň ve videoreportáži na facebooku.
Pabiška startoval na Rallye Dakar už jedenáctkrát, v deseti případech na motocyklu a jednou jako navigátor v kategorii kamionů. Naposledy v roce 2018. "Teď pojedeme v nové zemi, takže nás čeká stejné učení, jako když jsme poprvé vstoupili do Jižní Ameriky," řekl Pabiška, jenž slavnou rallye absolvoval i v Africe.
I Lhotský jel Dakar naposledy před dvěma lety, poté řešil hlavně zdravotní problémy. Loni absolvoval tři operace kolena.
"Se zdravím byl problém, protože už na první Dakar jsem jel s poničenou nohou. Pořád mě to provázelo. Po třetím Dakaru jsem si ale řekl, že pokud se chci vrátit, musím se pořádně doléčit. Každé malé zranění tam ve finále značí velký problém," řekl Lhotský a dodal, že nyní je stoprocentně fit.