Oranžový kamion přezdívaný Čenda dokázal projet všechny nástrahy dunové trati ve výborném tempu, balancoval na kluzké mokré skále a na trati potkal i velbloudy.
Posádka týmu MM Technology do páteční porce dakarských kilometrů odstartovala hladce a v úvodu etapy rychle letěla po písečných pistách.
"Pak přišly menší dunky, které se postupně zvětšovaly a zvětšovaly. Až jsme byli ve fakt velkých kopcích, kde už jsme se museli pořádně rozjíždět, abychom je vyjeli. A dostávali jsme se také přes hodně rozbitých dun, kde nevidíš za horizont. Když do nich kamion pošleš, je tam díra nebo ti jde každé kolo na jinou stranu," popisoval Macík.
Postupně se posádka ve svižném tempu propracovala až k nejvyšším dunám v poslední části etapy. "Tam už to bylo na hraně. Některé jsme nemohli vyjet, takže jsme je různě objížděli a snažili jsme si poradit. Písek už byl hodně rozježděný. A najednou jsme potkali stádo velbloudů. Dneska nás to bavilo," popsal navigátor František Tomášek.
Jeho výkon pochválil i pilot Iveca. "Navigace byla hodně těžká. František válel, krásně trefil dva fakt těžké body a pomohl nám tak předjet některé soupeře. Jen jednou jsme hledali a kroužili, jinak navigace výborná," hodnotil svého navigátora Macík.
V závěru etapy se sedlčanští závodníci po 350 km zaradovali, že duny končí. Ale poslední dávka adrenalinu přišla, když se dostali na kamenitou cestu na skále.
"V levotočivé mokré zatáčce nám to brutálně uklouzlo a dostali jsme smyk. Málem jsme se svalili ze skály. Snad to tam všichni vybrali ve zdraví," popsal kritický moment třetí člen posádky David Švanda.
Macíka a spol., podobně jako zbytek závodního pole kamionů, automobilů a bugin, čeká už v sobotu neplánovaně maratonská etapa Vzhledem k počasí, které znemožnilo postavit bivak v Davadmí, budou následující dvě etapy prohozeny, zkráceny a vyhlášeny jako maratonské. Podle pořadatelů by tak měla být zachována dostatečná náročnost závodu. V sobotu bude speciálka měřit 333 kilometrů.
Princip maratonské etapy letos spočívá v tom, že v cíli bude zřízena zóna, kde budou závodníci za pomoci svých asistencí provádět nejnutnější opravy. Čas na ně ale budou mít omezený - pouze dvě hodiny.
"To je velká změna. Musíme dneska ještě připravit spoustu věcí. Hlavně kamion, náhradní díly a vše potřebné. Dvě hodiny na servis mezi etapami není moc, obvykle trvá déle. Budeme balit, připravovat stany, spacáky, oblečení," vysvětlil mechanik Švanda.