Španělský závodník hledá v dálkových soutěžích novou motivaci. Spolu s týmem Toyota Gazoo Racing South Africa zkouší na jihu Afriky, zda je připraven na start v lednové Rallye Dakar.
První ostrou soutěží, do níž 38letý jezdec nastoupil, byl koncem minulého týdne podnik Lichtenburg 400 pořádaný v rámci jihoafrické série cross-country. V pátečním prologu byl Alonso třetí se ztrátou 32 vteřin na lídra.
Jenže hned druhý den v první etapě otočil svoji Toyotu Hilux přes střechu a ztratil čas, když odstraňoval zničené přední okno. "Byla to noční můra. Po havárii jsme měli rozbité čelní sklo, a protože přes něj nebylo vidět, museli jsme ho dostat z rámu ven. Zbytek etapy jsme pak dojeli v prachu valícím se od kol ostatních aut," posteskl si Alonso,
Pořadatelé byli k hvězdě světového motorsportu benevolentní, takže rodák z Ovieda společně se zkušeným navigátorem - pětinásobným motocyklovým vítězem Dakaru Marcem Comou - vyrazil na trať jako první.
Jenže i v neděli měla španělská posádka poničené přední okno. Tentokrát byl na vině střet s ptákem. V konečném pořadí jí patřila 16. pozice, vyhrál jeho týmový kolega, vítěz Rallye Dakar 2009 Giniel de Villiers.
I přes problémy byl šéf týmu s Alonsovým výkonem spokojený. "Fernando (Alonso) jasně dokázal, že je rychlý, a Marc (Coma), že dokáže být výborným automobilovým navigátorem," uvedl Glyn Hall, boss týmu Toyota Gazoo Racing South Africa.
"V prologu Fernando Alonso dokázal držet krok s nejlepšími jihoafrickými jezdci, kteří patří ke světové špičce. V boji s takovými kvalitními soupeři a při takové rychlosti jsme s nějakými problémy museli počítat. Přesně takové zkušenosti potřebujeme, aby se Fernando mohl dobře rozhodnout," připomněl Hall, že Alonso ještě definitivně neřekl, zda první saúdskoarabský Dakar pojede, nebo ne.