reklama
 
 

Vnuk legendárního Fittipaldiho vyhrál pro Charouze Formuli Renault. Český tým teď míří do Formule 2

19. 11. 2017
Tým Charouz Racing System nabírá druhý dech. Česká stáj oslavila triumfu ve Světové sérii Formule V8 3.5 i potvrzení startu v prestižní Formuli 2. Tam změří síly s dalšími deseti týmy, šampionát čeká nová éra s novým monopostem.

Sáchir, Praha - Pietro Fittipaldi v barvách české stáje Lotus ovládl šampionát Světové série Formule V8 3.5, který v pátek a sobotu vyvrcholil posledním dvojzávodem  bahrajnském Sáchiru. Tým Charouz Racing System, jenž za hlavičkou Lotusu stojí, navíc ještě před startem prvního závodu dostal potvrzení svého startu v příští sezoně Formule 2.

Druhé místo bylo poukázkou na titul

Vnuk dvojnásobného mistra světa F1 Emersona Fittipaldiho si titul zajistil už v prvním závodě, v němž obsadil druhé místo. Při výpadku rusého rivala Matevose Isaakjana to znamenal dostatečný náskok na zisk titulu. "Jsem strašně moc šťastný. Chci poděkovat celému týmu, bez nich bych to nedokázal," usmíval se spokojený 21letý Brazilec.

V sobotu Lotus korunoval úspěšnou sezonu ziskem titulu také mezi stájemi. Zajistil ho double vítězného Reného Bindera (synovec expilota F1 ze 70. let Hanse Bindera) a znovu druhého Fittipaldiho. Lotus v konečném hodnocení porazil druhý tým SMP Racing z Ruska o 41bodů, Binder obsadil v hodnocení jezdců čtvrté místo. "Je to zúročení obrovské dřiny a úsilí všech. Teď si užijeme oslavy," zhodnotil sezonu v krátkosti šéf stáje Bob Vavřík.

Vzhůru do Formule 2!

Zástupci Charouz Racing System ale už vyhlížejí sezonu novou, v níž je čeká premiéra ve Formuli 2. Česká stáj totiž krátce před závody v Bahrajnu dostala zelenou a zařadila se mezi jedenáct týmů, které pojedou v "přípravce" formule 1, která se příští sezonu pojede v rámci dvanácti Grand Prix.

Šéfem týmu zůstává Vavřík, místo hlavního inženýra opět zastane Michiel Gommers. Oficiální název stáje a jména jezdců zatím zůstávají zahaleny rouškou tajemství.

"Jsem moc rád, že se to povedlo. Je to nová výzva pro celý tým a možnost aplikovat všechny zkušenosti, které jsme získali během mnoha předchozích let napříč nejrůznějšími kategoriemi," uvedl Antonín Charouz, zakladatel a majitel týmu v jedné osobě. "Všichni se zaměří na to, abychom tohoto cíle dosáhli. Čeká nás velmi vzrušující období."

Příští sezonu startuje nové éra F2 s novými monoposty Dallara F2 2018, které budou mít šestiválcový turbomotor s přímým vstřikováním o objemu 3,4 litru od společnosti Mecachrome. Vozy budou mít nejen DRS ale také systém ochrany hlavy HALO.

Monopost Dallara F2 2018:

"Je ideální čas, abychom se k F2 připojili. Všechny týmy budou používat turbodmychadlový motor, nový podvozek i aero balík," vysvětlil Vavřík.

Sezona šampionátu, jenž bude druhým rokem nástupce seriálu GP2 startuje první dubnový víkend v bahrajnském Sáchiru a skončí v listopadu v Abú Zabí. Na startovním roštu bude s určitostí chybět letošní šampion Charles Leclerc, protože mistři už v dalších letech do závodů Formule 2 nesmí zasáhnout.

autor: Radek Vičík | 19. 11. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama