Oranžový monopost v Zandvoortu šlapal jako hodinky a v cíli britskému jezdci naměřili náskok plných 22,896 sekundy.
To znamená, že v průměru každý okruh získal na svého nizozemského rivala více než tři desetiny vteřiny. A to je ve světě F1 už významný rozdíl.
Byť se Norrisovy šance na zisk první koruny mistra světa zdají být malé, dostihnout Maxe Verstappena pro něj nemusí být nemožné.
Momentálně na něj ztrácí 70 bodů, ovšem do konce sezony zbývá stále ještě devět závodů.
Včetně bonusových bodů za nejrychlejší kolo v Grand Prix a tří sprintů se bude bojovat ještě o 258 bodů.
K tomu, aby dokázal zvrátit průběh šampionátu, Norris musí dál podávat perfektní výkony, ovšem také se musí hodně spoléhat na týmového kolegu Oscara Piastriho a celý tým McLaren.
Scénář je jednoduchý, ale náročný: pokud Norris vyhraje všechny zbývající závody a Verstappen ve všech skončí druhý, Norrisovi budou stále chybět čtyři body.
Je tu však faktor Piastri. Pokud se mu podaří důsledně se umisťovat mezi Norrisem a Verstappenem, a připravit tak pilota Red Bullu o důležité body, Norrisovy šance se zvýší.
Spolupráce mezi oběma jezdci, kdy Piastri působí jako narušitel, může být pro McLaren klíčem k úspěchu. Navíc britský tým v Poháru konstruktérů na Red Bull ztrácí už jen 30 bodů.
Norris se však musí vyvarovat jakéhokoli špatného víkendu. Pokud Piastri nebo jiní konkurenti nezasáhnou a nezabrání Verstappenovi v zisku maxima bodů, i jediný nepovedený závod by mohl ukončit Britovy naděje na titul.
Red Bull umí kouzlit se strategií a jako podporu své jedničky má k mání Péreze. Jenže Mexičan je poslední dobou hodně z formy a Piastri už nasbíral o 40 bodů víc než on.
McLaren v Zandvoortu názorně ukázal, že má momentálně nejrychlejší formuli. Jenže rozhodující budou správná strategická rozhodnutí během Velkých cen.
V sídle McLarenu ve Wokingu mohou hýčkat naděje i s pohledem na rok 2012. Tehdy byl Red Bull ve stejné situaci, jako jsou dnes oranžové monoposty.
Sebastian Vettel tehdy po Velké ceně Itálie, tedy sedm Grand Prix před koncem sezony, ztrácel na Fernanda Alonsa 39 bodů. Přesto se po dramatickém posledním závodě v Sao Paulu radoval z titulu mistra světa Němec.
Stejně jako Norris tehdy i Vettel těžil z kombinace konzistentních výkonů, konkurenceschopného vozu a strategické brilantnosti týmu.
Paralela s Britovou současnou situací je zřejmá: oba jezdci se na konci sezony potýkali se značným deficitem a potřebovali, aby vše klaplo, aby měli šanci na titul.
Norrisův úkol je ale obtížnější. Současný kalendář F1 je více zhuštěný a konkurence tvrdší. Zatímco oživení McLarenu bylo působivé, dosavadní vláda Red Bullu byla hrozivá.
Norris se s ní musí nejen vyrovnat, ale být ještě úspěšnější než Vettel. Jinak letos na titul nedosáhne.