Růžička dal zmenšit hřiště. Slavia chce hrát jako v NHL

Ondřej Roubínek
9. 8. 2007 17:15
Nadšení ze Sazka Areny vyprchalo, hokejová Slavia vymýšlí novinky
Nové logo hokejové Slavie.
Nové logo hokejové Slavie. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Dát zapomenout na poslední nepříliš povedenou sezonu, přilákat do hlediště fanoušky a hlavně vrátit do hry slávistické srdce - to jsou hlavní cíle hokejové Slavie před novým ročníkem hokejové extraligy.

Pražský klub se v minulém ročníku dlouho potácel u dna tabulky, a i když se nakonec probojoval do play off, sezona skončila špatně - Slavia ve čtvrtfinále ztroskotala na Českých Budějovicích.

Sportovní neúspěch provázely i marketingové problémy - Sazka Arena při většině zápasů zela prázdnotou, fanoušci si stěžovali na vysokou cenu vstupenek, do klubu se opírala média i vlastní fanklub.

Slavia má nové logo. Ale co je to na něm za zvíře? - čtěte ZDE

"Prvotní nadšení ze Sazka Areny provázené účastí hvězd z NHL pomalu vyprchalo," konstatoval na předsezonní tiskové konferenci předseda představenstva Miroslav Tvrdý.

V Sazka Areně bude menší ledová plocha

Slavia se proto rozhodla posunout klubovou strategii jiným směrem. "Vyměnili jsme hvězdné hráče za mladší," prohlásil generální manažer a trenér Vladimír Růžička. Změní se nejen výběr hráčů, ale i velikost ledové plochy.

V Sazka Areně se bude hrát na kluzišti, které bude mít nejmenší možné rozměry, jaké povolují pravidla. "Slibuji si od toho, že získáme opravdové domácí prostředí," řekl novinářům Růžička. Slavia tak chce navázat na doby, kdy hrála v Edenu. Tam si také na menší hrací ploše vydobyla postup do extraligy i první - a zatím jediný - mistrovský titul z roku 2003.

Podle kapitána Josefa Beránka se Slavia vrací ke svému stylu. "Slavia vždycky byla skromnější klub, který to táhne srdcem a ne hvězdami," tvrdí zkušený útočník. Podle něho bude přínosem i zmenšení kluziště. "Bude nám to vyhovovat. Je to přizpůsobené i tomu, že v týmu nebude tolik hvězdných jmen," myslí si šéf slávistické kabiny.

Trenér Růžička plánuje dát příležitost mladým hokejistům, chce využívat i možností, které mu dává spolupráce s "farmou" v Havlíčkově Brodě. "Je tam šest až sedm velice slušných hráčů, které budu sledovat," uvedl šéf Slavie. Šestice hokejistů z prvoligového Havlíčkova Brodu pojede se Slavií i ke dvěma přátelským zápasům do Norimberka.

"Angažování hvězdných jmen nám nejenže neumožňuje ekonomická situace, ale minulý rok ukázal, že to kolikrát ani neklape," vysvětloval posun v klubové strategii Růžička.

Jak přilákat fanoušky?

Proměna slávistického stylu se týká i marketingu. Zde stojí před novým marketingovým manažerem Slavie Janem Kratochvílem, který přišel z Pardubic, těžký úkol - přitáhnout do nepříliš oblíbené Sazka Areny fanoušky.

Michal Suchánek s novým logem hokejové Slavie.
Michal Suchánek s novým logem hokejové Slavie. | Foto: Ondřej Roubínek

Klub více komunikuje s fanklubem, do kterého chce díky upraveným cenám vstupného natáhnout co největší množství lidí, i zatraktivnit samotná utkání v hale. Jedním z nejviditelnějších kroků je změna klubového loga a výběr maskota.

Slavia si za zvíře, které má přitáhnout pozornost fanoušků, zvolila lva. Ten, se slávistickou korunkou na hlavě, bude novým maskotem a zdobí i čerstvě pokřtěné logo. Slavnostního odhalení se zúčastnil i herec Michal Suchánek.

"Jsem slávista," odpověděl oblíbený bavič lapidárně na otázku, proč se stal patronem nového loga. "Jednou jsem byl na křtu DVD Karla Gotta. A tohle je lepší," bavil Suchánek přítomné novináře. Jestli spolu se lvem ve znaku přinese Slavii štěstí v následující sezoně, se teprve ukáže.

 

Právě se děje

Další zprávy