Společnost České dráhy uzavřela dohodu o spolupráci s firmou BPA sport marketing a je nyní oficiálním vlakovým dopravcem národního týmu. Jejím výsledkem je vedle jiného také unikátní lokomotiva, jež má být v provozu od února do ledna 2020.
Slavnostně ji dnes plzeňským pivem pokřtili i Říha s Nedvědem, kteří poté vylezli nahoru ke strojvůdci a Říha hodně nahlas zahoukal sirénou. Sám si pak lokomotivu několikrát vyfotil.
"Vlakem moc nejezdím, neboť při jízdě autem se mohu zastavit na zápasech, kdežto ten vlak mě v tomto ohledu trošku limituje a ten komfort toho mi nedá. Letos jsem jel vlakem asi dvakrát. Tohle je ale rozhodně pěkné zpestření. Fanoušci tím jezdit budou a my jim ten impulz dáme. Ve vlaku je určitě daleko větší pohodlí než v autě," prohlásil Říha.
"Vlak na trase Praha-Pardubice-Brno-Bratislava vypravíme sedmkrát, a to vždy v den zápasu českého národního týmu. Kapacita každého vlaku je zhruba 900 míst. Zákazník si kupuje nejen přepravu do Bratislavy, ale i celodenní vstupenku na zápasy mistrovství světa," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Štěpán.
"Tyto zvlášť vybavené vlaky budou taženy lokomotivou v barvách národního týmu. Věřím, že to bude pro cestující fanoušky skvělý zážitek a zajímavé zpestření jejich cesty nejen v květnu do Bratislavy, ale také třeba při cestě na juniorské mistrovství světa na přelomu roku," uvedla šéfka BPA Jana Obermajerová.
Vlakovou soupravu taženou lokomotivou s unikátním polepem plánuje využít v úterý 8. května k přepravě do Bratislavy i český tým. Jedna část hráčů a realizačního týmu vyrazí v takovém případě z české metropole, další by se následně přidala v Brně.