reklama
 
 

UEFA jednohlasně schválila vznik nové Ligy národů

27. 3. 2014 8:41
Čtyři týmy ze soutěže, která nahradí současné přátelské zápasy, postoupí na mistrovství Evropy 2020.

Astana - Kongres Evropské fotbalové unie (UEFA) na dnešním zasedání v Astaně jednohlasně schválil vznik soutěže národních týmů Ligy národů od roku 2018. Čtyři týmy ze soutěže, která nahradí současné přátelské zápasy, postoupí na mistrovství Evropy 2020.

"Jedná se o velice důležité rozhodnutí pro budoucnost fotbalu na úrovni národních týmů," uvedl prezident UEFA Michel Platini, podle něhož vzroste prestiž utkání reprezentačních týmů, která jen těžko konkurovala duelům klubů v Lize mistrů.

O Lize národů se jednalo již delší dobu, formát soutěže podle generálního sekretáře UEFA Gianniho Infantina ale ještě není úplně hotov. Předpokládá se, že se reprezentační týmy rozdělí podle výkonnosti do čtyř divizí, mezi kterými se bude postupovat a sestupovat.

V každé divizi by se měly mezi zářím a listopadem 2018 vytvořit čtyři skupiny po třech či čtyřech týmech tak, aby každá země odehrála čtyři až šest utkání. Vyvrcholení pak nabídne závěrečný turnaj Final Four mezi vítězi skupin nejvyšší divize.

O dvacet míst na ME, které se v roce 2020 odehraje ve 13 zemích napříč kontinentem, se týmy střetnou ve standardní kvalifikaci od března do listopadu 2019. O zbylá čtyři místa by se mělo hrát v březnu 2020 v baráži, přičemž místa v ní by měli obsadit účastníci Ligy národů, kterým se z kvalifikace postoupit nepodaří.

Návrh schválilo všech 54 členských zemí, třebaže například zástupci FAČR v minulosti vyjádřili obavu, aby z projektu netěžily jen silné a slabé asociace. "Trochu se bojíme, aby to nemělo negativní dopad na středně velké svazy, jako jsme my, protože se nejde zavděčit všem," řekl generální sekretář FAČR Rudolf Řepka na lednové schůzce s vedením polského, rakouského, maďarského a slovenského svazu.

autor: ČTK | 27. 3. 2014 8:41

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama