Praha - Novým generálním sponzorem první fotbalové ligy, který jí dá jméno, bude skupina Synot. Nejvyšší česká soutěž se přejmenuje po 17 letech, z jejího titulu zmizí značka Plzeňského Prazdroje Gambrinus. Synot podepsal smlouvu na čtyři roky s další čtyřletou opcí. Gambrinus zůstává hlavním partnerem ligy.
V názvu fotbalové soutěže se neobjeví jména sázkových kanceláří Chance nebo Fortuna, o jejichž úsilí dostat se do názvu první ligy se dříve psalo. Gambrinus byl titulárním partnerem fotbalové ligy od roku 1997. Ročně za to platil zhruba 40 až 50 milionů korun. Finanční detaily kontraktu se Synotem ani jedna strana nezveřejnila. "Jedná se o významné navýšení oproti minulým rokům. V horizontu těch čtyř let se jedná o stovky milionů korun," řekl na tiskové konferenci předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Nadnárodní skupina Synot má vedle sázkové společnosti Synottip, jejíž jméno nese mimo jiné i fotbalový stadion v pražském Edenu, také například hrací automaty, divizi informačních technologií, jeho další firmy spravují reality nebo prodávají vozy BMW. Celkem působí ve 12 zemích světa a v České republice je jeho roční obrat zhruba 10 miliard korun. Název Synotu nesl mezi lety 2000 až 2004 i prvoligový klub, současné Slovácko, který stál před deseti lety u zrodu velké korupční aféry.