Zátopek a Čáslavská, Nagano nebo dojetí v Turíně. Takové bylo století českého sportu

Ondřej Zoubek Ondřej Zoubek
28. 10. 2018 12:30
Sto let republiky nabídlo českým sportovním fanouškům spoustu nezapomenutelných zážitků. Emil Zátopek udivoval dominancí v Helsinkách, Věra Čáslavská získala na olympiádě dokonce sedm zlatých medailí. Další úspěchy přicházely v rozličných odvětvích sportu, od fotbalu přes hokej až k neočekávanému doublu Ester Ledecké. Připomeňte si nejzářivější události jednotlivých dekád.
Bedřich Šupčík
Bedřich Šupčík | Foto: http://gymnastika.cstv.cz/

1918 až 1928: Bedřich Šupčík

V anketě největších momentů českého sportu v uplynulých sto letech hlasovali diváci České televize, ale také předsedové sportovních svazů a spolků, sportovní legendy, sportovní novináři a organizátoři velkých sportovních projektů. Období mezi roky 1918 a 2018 bylo rozděleno na deset dekád a v každé z nich se vybíralo z deseti událostí.

Vítězem nejstarší dekády se stal první československý zlatý medailista z olympiády Bedřich Šupčík. Gymnasta, který v první světové válce krátce bojoval na rumunské frontě, zvítězil na olympiádě 1924 v Paříži ve šplhu na laně. Pod pěti kruhy získal ještě stříbro a bronz, dvakrát se stal mistrem světa v družstvech.

Šupčík v první dekádě momentů sportu porazil například bronzové hokejisty z olympiády 1920 v Antverpách, dalšího zlatého gymnastu Ladislava Váchu z Amsterdamu 1928 nebo slavnou automobilovou závodnici Elišku Junkovou.

 

Právě se děje

před 26 minutami

Pražská správa komunikací vypoví smlouvy na reklamní tabule, chce omezit vizuálním smog

Pražská Technická správa komunikací vypoví nájemní smlouvy na reklamní, informační a směrové tabule a reklamy na mostech v její správě. Důvodem je snaha vedení města omezit takzvaný vizuální smog. Některé smlouvy jsou pro správu, potažmo město nevýhodné. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Směrové tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor.

Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. "V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku. Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech," píše se v dokumentu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy