Hokejiáda neporušila kodex reklamy

10. 4. 2006 15:48
České Budějovice - Reklamní kampaň "Hokejiáda" Budějovického Budvaru neporušila etické zásady profesního Kodexu reklamy Rady pro reklamu (RPR). Rozhodla o tom arbitrážní komise RPR, která zamítla stížnost Českého olympijského výboru (ČOV), sdělil výkonný ředitel rady Pavel Kurýl.

Spor se týká reklamních spotů, v nichž dva anglicky hovořící muži v dresech české reprezentace propagují pivo. ČOV požaduje náhradu škody v desítkách milionů korun.

Kampaň měla podle ČOV zneužít zákonem chráněné olympijské symboly. Budvar jej měl porušit tím, že ve spotech se svéráznými chlapíky Bobem a Davem užil symbol olympijské pochodně a výraz hokejiáda. "Porušení kodexu jsme neshledali," řekl Kurýl.

Budvar je oficiálním partnerem české hokejové extraligy a hokejové reprezentace od roku 2003. Má právo používat v reklamních kampaních slogan "Oficiální pivo českého hokeje". Podle mluvčího pivovaru Petra Samce byla cílem kampaně podpora národního hokejového týmu.

"Rozhodnutí arbitrážní komise chápeme jako nepřímou, nezávislou a odbornou podporu našich právních rozborů, podle kterých se náš pivovar v souvislosti s reklamní kampaní Hokejiáda nedopustil porušení žádného českého zákona ani dalších norem," uvedl Samec. O verdiktu dnes informovaly také Hospodářské noviny.

Zda-li Budvar zákon o olympijských symbolech porušil, rozhodne českobudějovický krajský soud. Ten již v únoru vydal předběžné opatření, po němž musel pivovar reklamu stáhnout z obrazovky. Nyní na soudu leží žaloba a podle Hospodářských novin potrvá několik měsíců, než se začne spor řešit.

Budvar není jedinou firmou, která měla s reklamou během olympiády problémy. Pivovar Litovel stáhl kvůli hrozícím sankcím soutěž Litovel Turín, níž mohl host mohl vyhrát zájezd na olympijský hokejový turnaj. Do konfliktu s výborem se dostal i pivovar Holba, který do reklamy "nasadil" sjezdaře Ondřeje Banka.

 

Právě se děje

Další zprávy