Piastri zažil na domácí půdě v Melbourne hořké chvíle. Ještě těsně před svou osudovou chybou bojoval v dešti s týmovým kolegou Landem Norrisem o vítězství.
Napětí mezi piloty McLarenu rostlo, protože Piastri byl rychlejší, ale dostal příkaz držet se za vedoucím Britem.
"Jsem rychlejší, ale OK," hlásil do týmového rádia, zatímco Norris zůstal v čele. McLaren si dal s uvolněním vzájemného souboje na čas a až po několika kolech dostal Piastri volné ruce.
Jenže v tu chvíli přišla nehoda Fernanda Alonsa, která způsobila výjezd safety car. Piastri přišel o rytmus a po restartu už na soupeře ve stejně oranžovém monopostu nestačil.
Drama vyvrcholilo při příchodu dalšího deště ve 44. kole. Oba piloti McLarenu se ocitli v problémech, když vyjeli mimo trať do únikové zóny.
Zatímco Norris z maléru vykličkoval a dál pokračoval, Piastri zůstal uvězněn v trávě a propadl se až na konec závodního pole. Nakonec se prokousal na devátou pozici, ovšem zklamání bylo zřejmé.
"Můžu si za to sám. Chtěl jsem tlačit moc v těch podmínkách. Ale až na tu jednu chybu to byl skvělý závod," řekl v cíli.
Boss McLarenu Zak Brown se bránil spekulacím, že by interní pokyny ovlivnily Piastriho výkon. "Jen jsme chtěli projít provozem bez problémů. Potom měli volné ruce," uvedl.
Přesto zůstává otázka, zda McLaren dá Piastrimu dostatek prostoru k boji s Norrisem po zbytek sezony. Martin Brundle ze Sky Sports to shrnul výstižně: "Tohle bude pro McLaren problém na celou sezonu."