Smrž získal body hned ve svém premiérovém závodě šampionátu, ve druhém se ještě zlepšil a dokonce si zajel i superpole. Tedy jedno rychlé kolo pro 16 nejrychlejších jezdců z kvalifikace, které určuje konečné pořadí na startovním roštu.
Českého účastníka MS superbiků nyní čeká víkendové testování ve Valencii a 1. dubna pak další závod šampionátu, který se pojede v Doningtonu ve Velké Británii.
Ale už teď zve Jakub Smrž české příznivce na Velkou cenu České republiky: "Doufám, že všichni fanoušci využijí možnosti přijít se v červenci podívat do Brna na závod mistrovství světa superbike!"
A: Přestup sice nebyl plánovaný, ale z dnešního pohledu to vypadá jako správné rozhodnutí...
Zima byla pro všechny dost nervní, volali jsme si 50x za den - jednou to bylo tak, za chvíli zase jiný tým ve 'dvěpade', za 10 minut už zase žádný, pak superstocky a za pět minut zase dvěstěpadesátky...
Myslím, že je to něco nepředstavitelného pro lidi, kteří někde vytáhnou nějaké peníze a jedou v pohodě závody, kde si to nějak odkrouží. Vždy to bude v pořádku a bez nervů, protože příští závod pojedou zase v tom samém klidu znovu.
Začátek je těžký, hledáme ještě sponzory, i na kombinéze je vidět, že mám velká prázdná místa. Určitě ale patří velké poděkování všem, kdo mi pomohli, hlavně tátovi a Havranovi.
A: Jak jste spokojený s úvodem sezony?
Rozhodně jsem maximálně spokojený. Prvního závodu jsem se obával, protože jsem neměl téměř nic najeto. První dva závody byly o to těžší, že tam všichni nedávno testovali, ale dopadlo to líp, než jsem čekal.
Měli jsme jen až moc technických problémů, ale jsem spokojený a asi málokdo čekal, že to dopadne až tak, že po prvních dvou závodech budu mít 9 bodů. Navíc i ty dvě jízdy po sobě jsem zvládl bez problémů a klidně bych si dal i třetí.
A: Nebylo tedy štěstí, že jste technické problémy neměl i v závodě?
V Austrálii se to týkalo i startu, ale není to něčí vina, prostě smůla, všechno se domlouvalo na poslední chvíli. Byli jsme rádi, že jsme měli aspoň nějaké motory s sebou. Já jsem měl na ty dva víkendy jednu kapotu a to byla ještě ta na motorce, takže kdybych víc upadl, tak by to byl problém. To jsem ale naštěstí nevěděl (smích).
A: Dostanete letos ještě lepší motorku? (Jakub Smrž jezdí na netovární Ducati 999F05 - pozn. aut.)
Ty motorky jsou hodně podobné. Další krok je tovární motorka, ale zatím to není potřeba. Pořád se na tom učím a myslím, že je nesmysl něco zlepšovat, dokud nepojedu své maximum. Chce to čas. První dva závody jsem ještě ani jednou neupadl, což znamená, že mám asi ještě daleko hranici svých možností.
A: Liší se od sebe (kromě motocyklů a pravidel) nějak zásadně obě mistrovství světa - silničních motocyklů a superbiků?
V superbicích rozhoduje větším procentem jezdec, protože gumy mají všichni stejné, motorky plus minus taky. Dokonce třeba nejhorší Ducati byla na maximální rychlost nejlepší. Rozdíl je hlavně v tom, že tovární motorky používají kontrolu trakce. Ale mně nevadí, že mi to klouže, naopak se mi to líbí.
A zatímco třeba první závodníci začínají časem o dvě sekundy lepším a zhoršují se, tak já jedu celý závod stejně rychle a oni na konci o ty dvě sekundy pomaleji, takže ke konci závodu jedu bez kontroly trakce stejně rychle jako oni s kontrolou.
Také motory jsou podobné. Dostal jsem teď třeba motor po Baylissovi a tak, jak mu ho vyndali z motorky, tak jsem ho dostal já, takže rozdíly jsou minimální. Navíc při výkonu kolem 200 koní už nějakých 5 koní nehraje tak velkou roli.
Motocyklista Bayliss má ženu a Ducati
Exkluzivní rozhovor Aktuálně.cz
s loňským mistrem světa superbiků.
A: Jaké jsou vztahy mezi závodníky?
Hodně mě překvapilo, jak mě ten svět vzal rychle 'do rodiny' mezi sebe! Jsem v italském týmu, pořadatel je italský, mobilní klinika je italská, většina týmu jsou Italové.
Tím, že jsem v týmu s kolegou Italem Gianlucou Nannellim, který je snad nejoblíbenějším člověkem v depu, tak mě všichni hned vzali mezi sebe a mám tu hodně přátel. To vlastně třeba můj táta, jeho tým a brácha nedokázali za tři roky působení.