Radek Vičík
26. 2. 2017 11:09
Zapátrejte s námi s pomocí unikátních snímků z archivu japonské značky v historii Toyoty ve světové rallye. Tým, který v 90. letech sbíral tituly mistrů světa, se letos vrátil do světa WRC po téměř dvou dekádách. Hned v druhé soutěži - nedávné Švédské rallye - slavil Jari-Matti Latvala vítězství.
Nová Celica GT-Four ST205 měla vynikající aerodynamiku, široké podběhy umožňující použití 18palcových kol při jízdě na asfaltu, tužší podvozek, vstřikování vody a také lepší možnosti chlazení motoru. Určité problémy mohla působit sofistikovaná konstrukce zavěšení kol a ústí v systému turbodmychadla se zmenšeným průměrem. V japonském souboji se Subaru a stále nebezpečnějším Mitsubishi Auriol vyhrál na Korsice, kterou tak ovládl už pošesté. Bylo to jediné vítězství tohoto auta v šampionátu. Ve vozech ST205 pak komisaři FIA našli neautorizované úpravy turbodmychadla a značka byla následně na 12 měsíců vyloučena ze seriálu.